روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

خلوت

چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷ ب.ظ

در زندگی هر کس یک نقطه‌ی بدون بازگشت وجود دارد، و در موارد خیلی کمی نقطه‌ای است که دیگر نمی‌توانی جلو‌تر بروی.

وقتی به آن نقطه رسیدیم تنها کاری که می‌توانیم بکنیم در آرامش پذیرفتن واقعیت است!

هاروکی موراکامی       

رسیدن

خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی‌توانم تغییر دهم..
و شهامتی تا تغییر دهم آنچه را که می‌توانم.. و بینشی که تفاوت این دو را بدانم...

                                                                                  علی شریعتی


تو ساحل آرومی، من موج پریشونم..                    

             راز دل دریارو، میدونی و میدونم...

                                               فرمان فتحعلیان

-----


کتاب «من پیش از تو».. اثر جوجو مویز


کتاب بر خلاف چیزی که انتظارشو داشتم، شروع خوبی نداشت.. نمیدونم به خاطر ترجمۀ نه چندان قوی کتاب بود یا ایرادات ویرایشی و نگارشی!

حدود 50-60 صفحه ای از کتاب گذشته بود که متوجه شدم ناتان مرده نه زن! که البته این مشکل به خودم برمیگرده نه مترجم! :| :))

 

گوشه هایی از کتاب رو که دوست داشتم...

لوئیزا..

در آن حال به آلیشیا می اندیشیدم و ویل را روی صندلی چرخدار تجسم میکردم که او را از خود می راند. اما مگر نه اینکه اگر کسی که واقعا عاشق است، هرگز نباید عشقش را ترک کند و در هر شرایطی کنارش بماند؟ در بیماری، درماندگی و در هر شرایط دیگر کنارش باشد و او را همراهی کند....؟

[چقدر این تعریف از عشق برام قریبه...!]

 

کامیلیا..

به سوی آتش برگشت و دوباره بی هیچ دلیلی هیزم ها را جا به جا کرد.. من نیز برگشتم و از اتاق بیرون رفتم..

و میدانم که او می دانست که من میروم...

 

لوئیزا..

یکبار که از پدرم پرسیده بودم: «چگونه امید بر نا امیدی پیروز می شود؟» او به من پاسخ داده بود: « تجربه نشان می دهد که هیچ چیز به اندازه یک گردش خانوادگی و دسته جمعی نمی تواند نور امید را در دل آدم روشن کند.»

 

لوئیزا..

به پاتریک فکر کردم و این واقعیت که حتی وقتی لوازمم را از آپاراتمانش جمع میکردم یا تقویم دیواری ام را بر میداشتم، بر خلاف انتظارم حتی ذره ای ناراحت نشدم. انگار نه انگار که به لحظۀ غروب عشقی هفت ساله رسیده بودم، حال آنکه انتظار داشتم اشک از چشمانم سرازیر شود یا احساس درماندگی کنم.


+قشنگ ترین(مبهم ترین) لحظۀ کتاب واسه من ، آخرین صفحه‌هاش بود.. اونجا که لوئیزا داره نامۀ ویلیام رو میخونه.. 

14-18تیر 97



+

لینک دانلود فیلم «me before you»

لینک زیرنویس فیلم..

کتابش رو بیشتر از فیلم دوست داشتم.. شاید به این خاطر که انتخاب بازیگر نقش ویلیام با اون ویژگی‌هایی که تو رمان نوشته بود، نمیخوند!


+ کتاب «من پس از تو».. اثر جوجو مویز ، ادامه این کتابه..



+ کتاب بعدی « جهان در صد سال آینده» .. جورج فریدمن (2009)

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۴/۲۷
  • ۹۰۶ نمایش
  • روزمرگی

فتحعلیان

کتاب

نظرات (۱۰)

من این روزها مشغول خوندن دزیره‌ام، ۱۰۰ صفحه ازش مونده و فکر میکنم امروز بتونم تمومش کنم.
پیشنهاد میکنم حتما دزیره رو بخونید، به نظرم یه کتاب فوق‌العاده است، یه ماجرای واقعی که سراسر کتاب چه تو غم‌هاش و چه تو شادی‌هاش برام لذت بخش بود :)

پاسخ:
ممنون بابت معرفی..:)
با این تعریفی ک کردین، حتما باید این رمانو خوند..

گفتین دزیره.. یاد آهنگ زیبای دزیره چاوشی افتادم! :)
من فوق‌العاده لذت بردم ازش امیدوارم شما هم بخونید و لذت ببرید:)
توی این اهنگ هم اتفاقا به شخصیت‌های همین کتاب دزیره اشاره میکنه، ناپلئون بناپارت(امپراتور فرانسه) و اوژنی دزیره کلاری(ملکه‌ی نروژ و سوئد) :)

پاسخ:
چ خوب.. مچکر..:)
بله.. اتفاقا رفتم خلاصه رمانشو خوندم تو ویکی پدیا.. جالب انگیز بود..
چه عکس قشنگیه :)
واقعا بعد 60صفحه متوجه شدین مرده؟:))

راستی این تعریف عشق براتون قریبه یا غریبه؟


راست میگه فرشته خیلی کتاب قشنگیه...
پاسخ:
موافقم..:)

نمیدونم چرا.. ولی اولاش فک میکردم ناتان یه پیرزن مو خاکستریه.. بعد 50صفحه فهمیدم ک یه مرد جوونه!!:)
همچین اطلاعات کاملی در مورد ریشه اسم ها دارم!-_-

قریبه.. :)

پس واجب شد بخونیم..!:)
سلام. همیشه کتاب کامل تر و لذت بخش تر از فیلمش میشه. اما یک حس که تو ماجرا رو خوندی و الان بصورت فیلم میبینی هیجان انگیزتره. من کتاب رو نخوندم اما فیلمش رو دوست داشتم.

 یه درصدم تو واقعی بودن تصویر شکی نیست ! اصن فتوشاپ نقشی نداشته :)
پاسخ:
سلــام :)


موافقم..
البته فیلم "شب های روشن" مثال نقض این نظره.. فیلم پایاپای یا حتی یه سر و گردن بالاتر از کتابش بود..
واقعیت فیلم این رمان رو کامل ندیدم تا بتونم اظهار نظر کنم...


اتفاقا دو به شک بودم ک فوتوشاپه یا نه!
ممنون که روی این تصویر هم مهر تأیید زدین..
:)
پیرو جمله اول هم دکتر شریعتی فرمودن
خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمیتوانم تغیردهم
شهامتی ده تا تغیردهم آنچه را که میتوانم
و دانشی که تفاوت این دو را بدانم ..
پاسخ:
این نیایش فوق العاده‌ست....
از دکتر شریعتیه؟؟

+به پست اضافه شد..
ممنون :)
البته با این کاملا موافقم. برای هیچ موضوعی قطعیتی وجود نداره. همه چی نسبیه. فیلم شب های روشن خارجی یا ایرانی؟ ایرانی که عالیهههه.. من اونم اول فیلم رو دیدم بعد کتابش.. کتابش چنگی به دل نزد. نمیدونم شاید باز جای فیلم و کتاب عوض میشد نظر دیگه ای داشتم. اما فیلمش... سالی یه بار نگاه میکنم.هیچ وقت تکراری نمیشه نه موضوعش نه دیالوگاش... عالیه.. 

خواهش میکنم. :)
جمله معروف و تسکین دهنده ای هست. من این جمله رو اولین بار تو فیلم شکلات داغ شنیده بودم.
پاسخ:
شب های روشن ایرانی.. با بازی درخشان مهدی احمدی..
اون فیلم رو هم بعد از شنیدنِ(!) کتابش، دیدم.. اما فیلمش خیلی خوب بود..
دیالوگ هاش فوق العاده ست.. اتفاقا قبلا تو یه پست دیالوگ های فیلم رو نوشته بودم..


موافقم..
قبلا خونده بودم این مناجات رو.. اما فکر میکردم واسه کس دیگه ایه...
  • ❤❤ EXOYAS ❤❤
  • اون تعریف از عشق برام غریبه...!!
    پاسخ:
    چرا غریب؟! :)


    + یه سوال..
    exoyas یعنی چی؟؟
  • ❤❤ EXOYAS ❤❤
  • غریبه دیگه!! اصن کلن عشق برام غریبه! :دی



    +اکسو اسم سیاره س!!
    و یاس هم اول اسممه. ^_^
    پاسخ:
    همینطوره.. کلا ماهیت عشقه اینه ک غریبه....


    +
    اسم یه سیاره ست؟؟؟
    اینجوری دو تا اسم کنار هم اومدن که! :|

    خیلی هم خوب... :)
  • ❤❤ EXOYAS ❤❤
  • بله!!


    دوتا اسم کنار هم نمیان مگه!! O_o
    میشه مضاف و مضاف الیه فک کنم! :دی


    ^_^
    پاسخ:
    :)


    درسته..
    اما اگه exo "اسم یه سیاره" باشه، اونوقت دو تا اسم خاص کنار هم نمیان.. مثل  عطارد میثم !

    بی خیال.. اسمتون خیلی هم خوبه... :)
  • ❤❤ EXOYAS ❤❤
  • توو زبان انگلیسی جای کلمات عوض میشه
    و این که رابطه ی ترکیبی EXOYAS مت notebook عه :)
    تو زبان فارسی هم داریم همچین چیزی! مث ستاره ی سهیل (با این فرض که ستاره همسر سهیل باشد! :دی )
    ینی هم میشه من مال یه سیاره باشم و هم یه سیاره مال من باشه! :)


    نظر لطفتونه ^_^
    پاسخ:
    پس درسته..
    خیلی هم عالی...:)
    خوشنام باشید..

    تپنا..:)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">