روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

لن ترانی

شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹ ب.ظ
Kavir
تو آیه ای از قرآن(سوره اعراف / آیه143)، موسی‌ع به خدا میگه خودت رو به من نشون بده(أرِنی)!
خداوند در جوابش میفرماید هرگز مرا نخواهی دید(لن ترانی)!
 
جایی مطلبی رو خوندم با عنوانِ نگاه سه شاعر بزرگمون به ماجرای بالا..
سه نگاهِ عاقلانه، عاشقانه و عارفانه
سعدی:
چو رسی به کوه سینا، أرنی مگو و بگذر
که نیرزد این تمنا، به جواب لن ترانی
 
حافظ:
چو رسی به طور سینا، أرنی بگو و بگذر
تو صدای دوست بشنو، نه جواب لن ترانی
 
مولوی:
أرنی کسی بگوید که ترا ندیده باشد
تو که با منی همیشه، چه تری چه لن ترانی؟!
 
ابیات واسم جالب بودن.. البته هیچ منبع موثقی پیدا نکردم که سه بیت بالا منسوب به این سه بزرگوار باشه..
اما با خوندنشون یاد حرفای یکی از اساتید دوران دانشگاهم افتادم!
 
استادی داشتیم تو درس علم مواد به اسم دکتر محبیِ عزیز(نصف به نصف بچه ها رو مینداخت!:)) ).. که جملاتی از ایشون هنوز یادمه! اینکه..
اشعار مولوی با حافظ و سعدی فرق داره! دریای اشعار مولوی، امواج سهمگینی داره! توش غوطه ور که بشی، یکی ممکنه دست خالی بیرون بیاد! یکی ماهی مرده بیرون بیاره و یکی هم دُرِ قیمتی!
حرفاشونو نفهمیدم! اما همین حرفشون باعث شد که بشینم مثنوی معنوی رو بخونم! البته نرسیدم همه‌شو تموم کنم.. اما همون قدرشو هم که خوندم، باعث شد عمق حرفای ایشون رو کمی درک کنم!
اشعار مولوی جذابه! بین عقل و دل، هیچکدومو انتخاب نمیکنه... چارچوب های جدیدی تعریف میکنه.. در جا نمیزنه...
 
 
 
-----
Childhood
لباسای نوزادیم! *-*
لباسای 1تا6 ماهگیم.. که طبق گفته مامان‌جانم، اولش بزرگ بوده به تنم!:))
به باران خانم قول داده بودم عکسشو بذارم.
 
 
 
 
 
پ ن :
امروز.. بعد از مدتها،بالاخره یه برف خوشمل و سنگین دیدیم! :)
 
 
 
شاید یه روز سرد شاید یه نیمه شب.. دلت بخواد بشه برگردی به عقب.....
7 بهمن.. زادروز شادمهر.. تولدت مبارک!:)
  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۱/۰۷
  • ۱۱۸۴ نمایش
  • روزمرگی

شادمهر

نظرات (۱۹)

روز سرد
پاسخ:
متن آهنگ..
سعدی چه زیادی مغرور بوده

من جواب حافظ رو بیشتر دوس دارم
پاسخ:
سعدی تو این بیت مثل خیلی از ما آدماست!:)

با اینکه مولوی عمیق تره.. اما منم جواب حافظ رو بیشتر دوست دارم..
لباسا چه بانمکن 

منم اولین لباس ساحل رو نگه داشتم با یکی از کفشاشو:)
با اولین بار که موهاشو کوتاه کردم ..
پاسخ:
^-^
چ خووب :) و با سلیقه..:)
دیدن این نوستالژیای دوران بچگی حس خییلی قشنگیه...:-)

میگم..
با این اسم جدید.. ابهت اسمتون کم شده انگار!!:)
سلام 
چقد بامزه ان ^__^
مرسی 🙏
کلی ذوق کردم ^__^


از همون ۶ ماهگی گویا طرفدار تیم‌ پاس و استقلال بودین ها ^__^
آره منم حس کردم که یه کوچولو بهتون بزرگ بوده :))


+

ماشاء الله چقد بزرگ شدین ؟:))
بزنیم به تخته :))
الان برای خودتون ماشاءالله یه پا مهندس شدین ها :))
خدا حفظتون کنه 🙏



++
من بدلیل درد چشمی که دارم متاسفانه نمیتونم کل متنو بخونم ولی بمحض اینکه حالم خوب بشه میام هم این پست و پست های گذشته تون ایشالا میخونم :)
بازم ممنونم :)

پاسخ:
علیک سلام:)
کوچولوتر از اونی هستن ک تو عکس افتادن!:) در حد یه وجب!:))

پاس چرا؟! رنگ سبزش زیاد نیست که!:)


+
اسپند دود کنید واسم!😋😄
مررسی .. همچنین شما..:)

++
:/ ایشالا هر چ زودتر خوب بشه..
ممنون.. لطف میکنید...:)
منم مادرم چندتا از لباس های بچگیم رو نگه داشته همینطور لباسهای بقیه‌ی خواهرها و برادرهام:)
الان امتحان کنیم کل لباس تنها تو سرمون هم‌ نمیره:))
+ اشعار خیلی جالب بودن و تا حالا نشنیده بودم:) ممنون
یاعلی
پاسخ:
امتحان کنید؟!
نکنه انتظار دارید اندازه تون هم بشه؟!:))

+ قابلی نداشت..
البته منتسب ب سعدی و حافظ و مولوی نیستن
سلام
از جواب حافظ بیشتر خوشم اومد .. البته که مولانا کلامش آسمانی است ...
پاسخ:
سلاام:)

موافقم..:) از نگاه دوم میشه به نگاه سوم هم رسید..
نه همینطوری میگم:))) البته امتحانش هم خب ضرری نداره:)))
پاسخ:
متوجهم..:)
ببینید میتونید لباسایی ک مادرتون سالهای سال سالم نگهشون داشتن رو.. دو روزه پاره شون کنید؟!:)
:))) باور کنین مامانم سرمو از جا میکنه:))
گاهی که لباسها رو اتفاقی میبینه بغلشون‌ میکنه و می‌بوسدشون حالا هی میگم مادر من خودم اینجا نشستم تو لباسهام (یا عکسهام) رو میبوسی؟ انگار نه انگار:))
پاسخ:
حق دارن!!:)

احتمالا تو این مدت ب قدری خوب بودین که بنده خدا فقط به یادگاری های دوران کودکی تون دل
خوش کردن!:))
خب شما پا پیش بذارید!:)
من دیگه با شما حرفی ندارم،زدید له و لورده‌ام‌ کردید خو:))) ولی فکر کنم حق با شما باشه، تا حالا به این بعدش نگاه نکرده بودم انصافا:|| 
تو چی پا پیش بذارم؟ من روزی ۲۰ وعده مادرم رو می‌بوسم:)
پاسخ:
خواهش دارم.. من چکاره م.. کار اصلی رو مادر گرامی تون انجام دادن.. شما حواستون نبوده!:)
خو پس با این وجود، پا پس بکشید!:) از چشم و گوش میفتین اینجوری!:))
برف خوشمل؟!!!!
:))

نکته پست خیلی قشنگ بود  و ابیات...…این جور بحث ها رو خیلی دوست دارم البته تو ادبیات فارسی:))



پاسخ:
بهله دیگه!! :)

نکته ش چی بود؟؟:)
منم دوست دارم مباحثه های لطیف یا طنازانه رو...:)

 نکتش تفاوت دید شاعرا...


بیشتر حرف حافظ جان رو دوست داشتم
پاسخ:
جالب بود..:)

جالبه.. همه بیت حافظ رو بیشتر دوست داشتن!:)
من سه تا بیت رو قبول دارم...
:دی

آخی من لباسای نوزادیمو ندیدم تا حالا :دی
پاسخ:
بسته ب شرایط مختلف؟:)

دیدنش حس خوبی داره:)

سلام 
یکی از همین ابیات فکر کنم مادرم گاهی وقتها میخوند :)
یعنی یادمه میخوند :)
شاید همون شعر حافظ یا مولوی  بوده که گاهی وقتها زمزمه میکرد و میخوند :)
یادش بخیر با خوندن این شعر یادم اومد :)
ممنونم 


+


بله اسپند دود کنید ولی به مادرتون بگین حتما براتون اسپند رو دود کنه که چشم نخورین :))))




+
یه زمانی پاس لباسش سفید بود سبزش یادم نیست البته :)
ولی رنگ اصلیش سفید بود :))




++
میدونم میدونم :)
من لباس خواهرزاده ی کوچکمو نگه داشتم البته مربوط به دو سه سالگیش :)
میدونم این لباس شما که مربوط به ۶ ماهگی هم هست چقدر کوچکتر میتونه باشه ؟!:)
پاسخ:
سلام:)
روحشون شاد..
جالبه..:)

+
قرار شد شما اسپند دود کنید دیگه!
:))

+
رنگ اصلی لباس پاس سبز بود.. شما اونوقتارو یادتون نمیاد
D:

++
خود نوزاد دو سه ماهه، دو وجبم نمیشه.. فک کنید پیرهنش چقدر میتونه باشه دیگه!:)
خدا حفظش کنه :-)
ببین تو رو خدا تو روز روشن چطوری تخریب شخصیت میکنن؛ واقعا که:))
من فرزند آخر خونه و چشم و چراغ خونه‌ام :|| 
پاسخ:
جدی نگیرین..:)
(الکی مثلا شوخی کردم..:)) )

همینطوره ک میفرمائید..:)
مینداخت یا میفتادین؟!:)))
با چند افتادی حالا؟؟خخخ

من از سعدی خوشم اومد! نباید خودتو کوچیک کنی واسه هیچی!
پاسخ:
باور کن مینداخت!:)) اصن نمیدونم چرا..اما اساتید گروهای دیگه یه پدرکشتگی غریبی با بچه های مکانیک داشتن!:)
شاید باورت نشه.. اما نمره م 16.19 شد!:)) نمیدونم اساس نمره دهیشون چی بود!:)

بیش از اینم انتظار نمیره ازت!😁
واسه هیچی موافقم..
اما اگه یکی همه چیت بود.. باید همه چیت رو بدی پاش...!
احتمالا واسه اینکه احساس میکردید از شاخ فیل افتادین!:)))
معلومه بی اساس بوده که تو 16 گرفتی!!خخخ
16 یا 19؟؟

سنگین بود جملت اما سعدی رو عشقه!!
پاسخ:
نه باو... بچه های ما ک افتاده و خاکی بودن و از این حرفا...:)
بی اساس چیه؟! استثنائا کلی خونده بودیم ک نیفتیم!:))
16و نوزده صدم!! بارم سوالاتش خیلی پیچیده بود.. فک کن مثلا دو تا سوال تشریحی، بارمشون جمعا 0.25 بود!!


عجب!:) خوش باش با عشقت!:)

+ضمنا اون دماغ فیله! فیل که شاخ نداره سوتی خان!:)))
راستی شادمهرم خوب بود!
شادمهر همیشه خوبه البته منهای ماجرای رفتنش!
پاسخ:
اوهوم...:)
قضاوت در مورد آدما سخته....
سلام
بیت مولانا فوق العاده بود . اصلا همه شعرای مولانا این تم رو دارن و لذت بخشن... واقعا هم اقیانوس خداشناسی و خودشناسیه...
پاسخ:
سلاام:)
خوبین؟؟ کم پیدا که چه عرض کنم.. نا پیدائین؟!!
اشعار مولوی فوق العاده ست.. اما در عمل، رسیدن به حرفهاش خیلی سخت و دشواره...
چرا اتفاقا سر میزنم و نوشته ها رو میخونم!
ولی دیگه مطمئن شدم تو دنیای وب نویسی به کسی که همیشه کامنت نمیده میگن کم پیدا! پس برادری به کامنته :)
شوخی کردم، چند تا وبلاگ بیان هست که همیشه میخونمشون. در واقع شخص کامنت گذار  باید حرف جدیدی داشته باشه که بخواد بنویسه .(نظر شخصیه البته) وگرنه همه پست ها لایک، بیگ لایک، موافقم با همشون :)))
میخونمتون ولی :)
پاسخ:
خب بودن یا نبودن شما یا کسی که وب نداره رو تنها از روی کامنت میشه فهمید دیگه!:)
به هر حال چه با کامنت چ بی کامنت.. چ با بیگ لایک :)) .. مچکرم از حضورتون:-)
لطف دارین.. ممنون ک هستین..:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">