روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

شاعرانه

جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۸ ق.ظ

آن سو..


ب ن :

برقص من با تو بیدارم.. نترس... - رضا صادقی


چقـدر بیت بیتِ این ترانه قشنگه...



بیا وقتی برای عشق هورا می کشد احساس

به روی اجتماع بغض حسرت گاز اشک آور بیندازیم

بیا با خود بیندیشیم..

اگر یک روز تمام جاده های عشق را بستند

اگر یک سال چندین فصل برف بی کسی بارید

اگر یک روز نرگس در کنار چشمه غیبش زد

اگر یک شب شقایق مرد

تکلیف دل ما چیست؟


و من احساس سرخی می کنم چندیست

و من از چند شب  پیشتر خواب نزول عشق را دیدم


چرا بعضی برای عشق دلهاشان نمی لرزد

چرا بعضی نمیدانند که این دنیا به تار موی یک عاشق نمی ارزد


چرا بعضی تمام فکرشان ذکر است

و در آن ذکر هم یاد خدا خالیست

و گویی  میوه ی اخلاصشان کال است

چرا شغل شریف و رایج این عصر رجالیست

چرا در اقتصاد راکد احساس این مکاره بازاران، صداقت نیز دلالیست ؟


 کاش میشد لحظه ای پرواز کرد

حرفهای تازه را آغاز کرد

کاش میشد خالی از تشویش بود

برگ سبزی تحفه ی  درویش بود


کاشتا دل می گرفت و میشکست

عشق می آمد کنارش می نشست

کاش با هر دل دلی پیوند داشت

هر نگاهی یک سبد لبخند داشت

کاش که این لبخند ها   پایان نداشت

سفره ها تشویش آب و نان نداشت

کاش می شد ناز را دزدید و برد

بوسه را با غنچه هایش چید و برد

کاش دیواری میان ما نبود

بلکه میشد آن طرف  تر را سرود

کاش من هم یک قناری میشدم

در تب آواز جاری میشدم

بال در بال کبوتر میزدم

آن طرفتر ها کمی سر میزدم

با پرستو ها  غزل خوان میشدم

پشت هر آواز پنهان میشدم

کاش هم رنگ تبسم میشدم

در میان خنده ها گم می شدم


آی مردم من غریبستانیم

امتداد لحظه ای بارانیم ...

شهر من آن سو تر از پرواز هاست

در حریم آبی افسانه هاست

شهر من بوی تغزل می دهد

هر که می آید به او گل میدهد

دشت های سبز  وسعت های ناب

نسترن نسرین شقایق آفتاب


باز این اطراف حالم را گرفت

لحظه ی پرواز بالم را گرفت

می روم آن سو تورا پیدا کنم

در دل آینه جایی وا کنم

 

پ ن 1 : شاعر این شعر رو نمیدونم کیه.. شاید از دکتر انوشه عزیز باشه.

این شعر رو بی نهایت دوست دارم :-)


پ ن 2 : با اجازتون.. شاعرانه تا مدت یه ماه آینده تعطیله!! :)

تشکر از دوستایی که تو این مدت همراهی کردن :)


پ ن 3 : عذرخواهی بابت تاخیر


شاعرانه هفته قبل - 9

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۳/۱۴
  • ۷۵۵ نمایش
  • روزمرگی

صادقی

نظرات (۱۷)

چقددددد قشنگه
ممنون
پاسخ:
خیلـی قشنگه.. حس خوبی هم داره انگار..

خواهش :)
  • سید حسین سیدی
  • سلام
    خدا نگهدارت با این شعر زیبات
    به ما سرزده و نظردهید
    پاسخ:
    سلـام
    ممنون.. همچنین :)

    چشم.. :-)
    این که چند تا شعره! بالآخره کدومش باید حفظ بشه؟ همش زیاده ها!
    پاسخ:
    همش یه شعره :)
    تا هر جا که تونستین حفظش کنید :-)
    چند تا شعره!!
    تا دلالیست یه شعره که به سبک نیمایی گفته شده، از اون به بعد تا آخرش یه شعر دیگه ست که قالبش مثنویه
    پاسخ:
    تا الان که من این شعرو همه جا.. سرهم دیدم!
    حتما نباید شعر در خدمت قالب شعری باشه.. اما شاید هم دو تا باشه چون فضاشونم یکم متفاوته از هم.
    ممنون :)

    این حرفارو میگین که حفظ نکنید.. یا اونی که کمتره رو حفظ کنید ؟؟ :))
    من که متاسفانه شاگرد تنبل مشاعره هاتون بودم! :(
    پاسخ:
    پس حالا که خودتون گفتین .. دست چپ و پای راست بالا تا آخر کلاس! :)))
    آقا اجازه ما که یکی از شعرا رو بلد بودیم :(((
    پاسخ:
    راست میگین..
    خب دست راست رو بیارین پایین :)
    خییییلی لطف کردین واقعا :)))))))
    پاسخ:
    لطف نکردم.. از اول هم دست راستتون پایین بود.. اون دست چپتون بود که بالا بود!!! :))
    حالا که اینطور شد دو تا دست هم بالا ! :)))
    بله متوجه شدم :|
    مگه میخواین منو بکشین؟؟!!!!!!!
    پاسخ:
    مطمئنین که اولش متوجه شدید ؟ :) اگه متوجهش شدین که برید بشینید :)

    :))
    اولش نه! ولی بعد از فرستادن کامنتم فهمیدم! قبل از این که شما بگین :دی
    پاسخ:
    خوبه .. احسنت :)
    سلام 
    خوبین ؟
    خدا رو شکر تا یکماه این داستان بسته شد چون من بی نهایت مشغله‌های ذهنی کاری و زندگی دارم 
    حداقل ذهنم درگیر شعر نباشد خیلی خوبه :)

    ممنون بابت انتخاب این شعر :)
    پاسخ:
    سلام
    ممنون.. نیستین؟!

    :) نیست شما همشونو هم حفظ میکنید!:))
    بعد ی ماه هم شاید دو هفته در میون باشه :)

    قابلی نداشت :-)
  • فاطمه نظری
  • عالی وزیبا
    پاسخ:
    سلـام

    ممنون و مچکر :-)
    + حرفی نمیزنم ترجیح می دم مزه خوب این شعر در وجودم بماند...
    پاسخ:
    + چ خوب :)
    ممنون از نظر و حضورتون :-)
    خیلییی قشنگ بود...و حفظ کردنشم فک میکنم سخته... :)
    پاسخ:
    چ خوب ک خوشتون اومده :)

    نخیر.. قبول نیست.. باید حفظش کنید :/
    تک میگیریناا :))
    سلام 
    هستم ؛ )
    یعنی اومدم :)
    ولی ...
    +
    خب درسته حفظ نکردم زیاد ولی همین که فکرم رو مشغول کرده خودش خیلیه :دی 
    برای همین گفتم یکماهه دیگه خوبه :)


    پاسخ:
    سلام
    چ خوب :)
    خوش اومدین :)
    ولی چی ؟؟


    +
    خب پس تا یک ماه آینده فکرتون از این بابت آزاده.. شکر :)
  • منوچهر منطق
  • واقعا روحم شاد شد...عالی بود...
    خدا ببخشه...من خیلی.......
    در آن ذکر هم یاد خدا خالیست

    و گویی  میوه ی اخلاصشان کال است



    پاسخ:
    چه روح لطیفی داری پس ;) :))
    آمین....

    کاش میشد لحظه ای پرواز کرد
    حرف های تازه را آغاز کرد...
    من حفظ نمیکردم ولی همیشه میخوندم و دوست داشتم شعرارو.
     البته ذهن من نسبت به شعر فراگیریش خیلی زیاده! اصراری به حفظ کردن ندارم، اما چندبار که بخونم یه شعریو، ناخودآگاه حفظم میشه!
    پاسخ:
    همین حضورتون با ارزشه. چه با حفظ ، چه بدون حفظ کردن.. ممنون :)

    پس هوش ادبی سرشاری دارین.. عـالیه :-))
    ان شاالله حفظ میکنم ولی قول چ روزی و نمیدم چون ی کمی کار دارم..ولی اگر کردم میام و مینویسم

    :)
    پاسخ:
    شوخی کردم.. اصراری نیست به حفظ کردنش! :))
    اما اگه حفظ کردین.. تشریف بیارین حتما :)

    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">