روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

برنامه سال

دوشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۵۸ ب.ظ

schedule


شروع

تا حالا هیچوقت نتونستم با برنامه ریزی پیش برم، مخصوصا برنامه کوتاه مدت و روزانه، مثل برنامه ریزی درسی واسه کنکور که مثلا ساعت 4-2 به یه درسی اختصاص داشت و 6-4 به یه درس دیگه و ... .

اما در برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت یه خرده بهتره وضعیت! کسی که نمیتونه مطابق برنامه روزانه پیش بره، میتونه برنامه هفتگی یا ماهانه و سالانه داشته باشه.

 

 

شعر

هر هفته یه شعر حفظی(^_^) داریم تو وبم! مدتیه که احساس میکنم همه اون اندک اطلاعاتم رو هم دارم فراموش میکنم.. واسه همین مناسب دیدم هر هفته یه شعر حفظ کنم.. بالاخره هم فاله هم تماشا! حفظ کردن باعث میشه ذهن دیرتر پیر بشه و آلزایمر بگیره! گفتم این اتفاق نیک رو تو وبم بذارم که دوستانم اگه دوست داشتن، همراه بشن:))

+ شعر پیشنهادی برای حفظ کردن هم میپذیریم!(^_^)    فقط ترجیحا زیر ده .. پونزده بیت باشه ، شعر سپید و نو نباشه تا راحت تر بشه حفظش کرد و اینکه بار معنایی داشته باشه! :)

 

اصول

به شخصه تا حالا اسماً شیعه بودم.. اما برای شناخت اصول اون دینی که بهش منتسبم وقت نذاشتم. اما امسال بناست برنامه‌ای واسه این موضوع داشته باشم. هر دو ماه به یه اصل اختصاص داره و دو ماه پایانی سال هم جمع بندی یافته ها!

تو این راستا اول سوالات ذهنی و سوالای دیگران در مورد این اصول رو جمع میکنم و بعدش سراغ جواب قانع کننده ای برای اون سوالا میگردم. خدا رو چه دیدی.. شاید دین فعلیمون دین کاملی نبود! علم غیب داریم مگه الکی چیزی رو میپذیریم؟!

اسم کتاب های خوب و سلیس تو این زمینه ها رو هم میذارم که اگه کسی از دوستان دوست داشت، مطالعه کنه.

اگه کتاب خوبی سراغ داشتین ممنون میشم معرفی کنین :)

 

آکادمی ناصری

سعی دارم امسال منظم تر به مطالعه ویدئوهای آموزشی این آکادمی بپردازم هر چند که آهنگ دیدن این ویدیوها پایین باشه.. اما همین که منظم باشه، کافیه:)

رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود و .. از این حرفا! :)

+لازم به ذکره که شرکت تو دوره های این آکادمی رایگانه .. واسه دانشجوها خیلی خوبه.. مهم نیست که رشتشون چی باشه.. همینکه به موضوعاتی مثل راز خلقت جهان علاقمند باشند کافیه!:)

سایت آکادمی ناصری

 

زبان

یادگیری زبان ؛ فعلا توی دو مرحله!

مرحله اول : فونتیک و روخونی  جمله نویسی  خلاصه نویسی داستان  گوش دادن داستان های صوتی(سطوح مختلف)  استخراج اصطلاحات و استفاده از اونا در جملات

مرحله دوم(سال بعد) : مستند و فیلم  تکه کلام ها  لهجه  ریشه کلمات

و ...

شما راهکاری برای یادگیری سریع تر و بهینه زبان دارید ؟؟

 

و  موارد دیگه...

اینایی رو که گفتم.. مواردی بودن که اگه دوستان مایل بودن میتونن تو سین(!) برنامه هاشون قرار بدن! :)

شما چه برنامه های قابل بیـانی واسه امسال دارید ؟؟ :)

 


+

راستی تا یادم نرفته..

دوستانی که تو شعر و ترانه نویسی دستی بر آتش دارن .. میتونن با یکی از دوستای وبلاگی (آقای پازوکی) لینک بشن.. ایشون دارن تدارک چاپ یه کتابی رو میبینن.. اگه مایل به همکاری بودین با ایشون در ارتباط باشین..:)

آدرس وب ایشون

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۱/۰۹
  • ۴۹۸ نمایش
  • روزمرگی

نظرات (۱۱)

سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری،موفق باشی.
پاسخ:
سلـام

ممنون
:)
من قبلا همش داشتم شعر حفظ میکردم از خیلی شاعرا..
عاشق کتاب و این حرفا.....
ولی مال قبلنا بود....
پاسخ:
یعنی الان دیگه بازنشسته شدین تو زمینه کتاب و شعرخونی؟ :/ :| :))

قبلنا که گذشته.. اما الان اگه مایل بودین.. میتونیم حداقل هر هفته یه شعر رو حفظ کنیم :)
پیشنهاد هم میتونید بدین در مورد اینکه چه شعری رو حفظ کنیم.. بالاخره شما با کتاب و شعر رابطه خوبی داشتین.. میتونید کمک کنید.. :)
سلام 
خوبین ؟
به قول داداشم که هر دفعه میاد و میره و میگه  منم بگم :
سال نو مبارک :)
ایشالا سال خوبی داشته باشین :)

+
مورد شعر رو هستم :)
مورد دین رو اگر بتونم کمک کنم هستم :)
مورد آکادمی رو شما بگین یک درصد من متوجه نشدم :)
مورد زبان رو بیخیال :دی (آیکن پا به فرار :دی تو تلگرام )

+
یه برنامه اگر میشه بزارین بجز برنامه شعر برای تقویت بیشتر حافظه و تندخوانی :)
من کم کم دارم حس میکنم دیگه حافظه ام روز به روز کمرنگ تر از قبل میشه:|

یه برنامه ی دیگه هم برای ورزش خونگی بزارین که از قدیم گفتن عقل سالم در بدن سالمه.
یه برنامه ی دیگه هم برای مطالعه کردن تو هر زمینه ی بزارین که مثلا حداقل ماهی یک کتاب مطالعه بکنیم
و به مرور زمان ، تعداد خوندن کتاب هامون و مطالعه مون ، فشرده تر بشه....
در ضمن بیزحمت وقت برنامه ها رو هم زیاد کنین :دی 
با تشکر از واحد ارتباطات و اطلاع رسانی :دی
واحد حمل و نقل و پایانه ها :دی 
واحد تدارکات :دی 
ممنون ؛ )

پاسخ:
سلـام
خوبم.. خوبین؟:)
واقنااا! یه تعداد کلمات رو حفظ کردیم.. تو مناسبتهای مختلف فقط تکرار میکنیم.. دریغ از تفاوتی:/

+
چه خوب :)
حتما میتونید کمک کنید با معرفی کتابهای خوب و روان.. ممنون :)
:))) در مورد فیزیکه.. لینکش رو هم گذاشتم.. تو همون صفحه اصلی توضیح داده هدف آکادمی چیه؟
چراا؟ ایسـتـــ.. فرار نکنیدد...:)))


+
برای تند خوانی میشه مسابقه وبلاگی ترتیب داد.. یه متنی آماده بشه.. هر کسی تونست بدون غلط و تند و روون بخونه تو تایم کمتری.. برنده مسابقه میشه!:))
در مورد تقویت حافظه همین شعر حفظی خوب نیست؟:)



اتفاقا این مواردی که گفتین رو دارم.. دویدن عصرگاهی..بدنسازی.. مطالعه در زمینه های مختلف(والبته مشخص) و... اما چون جنبه عمومی نداشت.. لزومی ندیدم اینجا بذارمشون.. 
در مورد ماهی یه کتاب.. ممکنه علاقه ها متفاوت باشه.. اگه واسه همه ی کتاب معرفی بشه، نمیشه! :|:)

هر چی زمان برنامه ها زیاد باشه.. تعدادشون کمتر میشه خب! کمیت و کیفیت نباید فدای همدیگه بشن! :) اما چشم:)

و با تشکر از سردار دکتر منتظرالمهدی D:
اسم سردار رو تو هر سریال و فیلمی میبینم.. گفتم اینجا هم یادی کنیم ازشون! :)))



 ++
ممنون بابت پیشنهادات خوبتون :)
ایشالا که عملی بشن :) البته خودتونم باید پیگیر باشینا.. تنهایی وقت نمیکنم.. ممنون :)
چه خوب که برنامه ریزی کردید!
شعر عالیه! منم هستم :)
اصول هم خوبه، موافقم
بقیشم که مربوط به خودتونه!
من که برنامه ای ندارم :(
پاسخ:
اوهووم:)
چه خوب .. باید حفظ کنیماا :)))
بله.. ایشالا بتونیم منابع خوبی رو هم پیدا کنیم..
تقریبا.. اما اونا هم جنبه نیمه عمومی داره :)
خب برنامه ریزی کنید.. هنوز 355روز مونده.. به چی علاقه دارین واسه همونا برنامه بریزید. رمان.. شعر..داستان نویسی.. شنا.. ورزش.. طراحی.. خیاطی.. و .... کلی برنامه میتونید داشته باشین خو! :)
جالب بود
حالا در مورد اون قسمت انتهایی مطلبتون باس برم بررسی کنم
:)
پاسخ:
قابلی نداشت :) یعنی شما هم هستین تو ضیافت حفظ شعر ؟ :))

پس از بررسی مراتب رو به اینجانب انتقال دهید. D:
 هیچ برنامه ای نریختم :/ باز شما خیلی خوبید
ولی من شنیدم حفظ کردن احتمال الزایمر رو بیش تر می کنه!!! مواظب باشید!!!
پاسخ:
خب همین امروز برنامه ریزی کنید :) 10/365.. 2.5درصد امسال گذشته همش.. بقیش مونده هنوز:)
اصن یکی از دلایلی که این پست رو گذاشتم این بود که دوستانی که برنامه خاصی نریختن واسه امسال.. دست به کار بشن.. :)

راست میگین؟؟:) فکر میکنم شما نمیخواین همراه بشین.. دارین این حرفو میزنید:))
راستشو بگو.. تو مدرسه ادبیاتتو چند میگرفتی ؟؟ ;)
+ موفقیت برنامه ریزی می خواد، اینم بسم الله ش

+ ما هم میایم و همراهی میکنیم باهاتون

+ موفق باشید...
پاسخ:
+ کانون فرهنگی آموزش.. قلمچی ! :)))
بله موافقم.. برنامه لازمه موفقیته :)

+ ممنونم از همراهیتون .. خوش حال میشیم :)

+موید باشین :)
سلام روزمرگی جان 

منم روز زن رو خدمت مادر گرامیت تبریک میگم

مرسی از حضورت
پاسخ:
سلـام :)

خیلی ممنون :-))

خواهش دارم:)
برنامه ریزی... عمل کردن بهش یکمی سخته :)
ولی ممنون از پستت بهتره منم یه برنامه بریزم و خودمو به نظم عادت بدم:)
آره دقیقا زدی تو خال:)) از حفظ کردن بیزارم! اتفاقا حفظ کردنم خوبه! ادبیاتم هم بد نبود!
می تونیم شعر رو معنی کنیم یا ارایه هاشو پیدا کنیم خیلی هم خوش می گذره :)))
حفظ نکنید ها!!! 
پاسخ:
بله.. اما خب از بی نظمی و سردرگمی خلاص میشیم :)
خواهش میکنم.. ایشالا .. خبرشو بده پس :)
میگم چرا مخالفیاا!:)) من حفظیاتم اصن خوب نیست.. اما اینبار توفیق اجباریه دیگه!:)
موافقم .. میتونیم اینکار رو هم انجام بدیم :) البته بیشتر زحمت آرایه پیدا کردن میفته پای شما.. چون من از دوران آرمانیم(^_^) فاصله گرفتم!:))
حفظ هم داریم.. تازه شما هم هستی.. دیگه حرفم نباشه!! -_-
خبر چی رو؟ یعنی راستی راستی برنامه ریزی کنم؟؟ وقت ندارم که :))))
باشه فقط ارایه همین تشبیه و استعاره بود دیگه !چیز دیگر که نبود؟ :/
باور کنید یه پزشک اینو بهم گفت! فک کنم من خیلی خالی بستم این جا که باورتون نمی شه :))
خطرناکه ها... پس فردا من به الزایمر مبتلا بشم شما پاسخ گویید؟؟!
پاسخ:
عجببب! که وقت ندارین! O_o
:))) استعاره چیه؟؟ (روزمرگی در حال همدردی  با استاد دیو!:) )
نه باو.. نفرمائید.. :)) قصد جسارت نداشتم.. فکر کردم شوخی میکنید.
نه هیچگونه مسئولیتی به عهده اینجانب نمی باشد!D:

جدای از شوخی..شاید منظور ایشون این بوده که حفظ کردن موجب عادت کردن مغز به اون چیزا میشه و امکان تجزیه و تحلیل رو پایین میاره ..
وگرنه معمولا میگن یکی از راه های درمان آلزایمر حفظ کردنه.. یه نمونش: وسطای این صفحه.. تو قسمت راه های درمان آلزایمر.. یکی از موارد همین حفظ شعر هستش:)
+  تنها اتفاق مثبت در قلم چی همین شعاریه که اونم البته دزدیست :-)))) موفقیت ...
پاسخ:
:))
دزدی ؟؟ چطور ؟ :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">