روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

شاعرانه

پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۳۳ ق.ظ

خانه دوست

ب ن :

خانه دوست کجاست . . . - علیرضا افتخاری


ب ن 2:

آرزومـه ... - پویا بیاتی


ب ن 3:

11

این ماه برخلاف ماه قبل.. چه زود گذشت!



خانه‌ی دوست کجاست
در فلق بود که پرسید سوار

آسمان مکثی کرد

رهگذر شاخه نوری که به لب داشت به تاریکی شن ها بخشید
و به انگشت نشان داد سپیداری و گفت..          نرسیده به درخت
کوچه باغی است که از خواب خدا سبز تر است
و در آن عشق به اندازه‌ی پرهای صداقت آبی است
می‌روی تا ته آن کوچه که از پشت بلوغ ، سر به در می‌آرد
پس به سمت گل تنهایی می‌پیچی

دو قدم مانده به گـل

پای فواره‌ی جاوید اساطیر زمین می‌مانی
و ترا ترسی شفاف فرا می‌گیرد
در صمیمیت سیال فضاء خش خشی می‌شنوی

کودکی می بینی

رفته از کاج بلندی بالا.. جوجه بردارد از لانه‌ی نور

                     و از او می پرسی
خانه‌ی دوست کجـاست

سهراب سپهری


تصویر شعر..

8

شاعرانه هفته قبل - 7

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۲/۳۰
  • ۸۰۳ نمایش
  • روزمرگی

افتخاری

بیاتی

نظرات (۱۲)

خانه دوست همان جاست :)


خدایی باید دکلمه بشه :)

شاید کاری کردم برادرم  بخواند ولی مطمن نیستم :)


+

سلام

ممنون :)


+

هفته پیش که اصلا نشد حفظ بشه در تلاش هم نیستم متاسفانه :|

ولی ایشالا این ابیات بتونم :)



پاسخ:
سلام :)

کجاست؟ :)

ممنون از همکاری صمیمانه برادرِ باران خانم! :)

+
بله.. همون موقع کناره گیری تون رو اعلام کردین! :)
انشاا...:-)

خدمت مدیر محترم

سلام علیکم

احتراما، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان به شما منتظر گرامی با توجه به فرا رسیدن نیمه شعبان گروه اینترنتی رهروان ولایت اقدام به راه اندازی هشتک اینترنتی #من _منتظرم نموده است بدین وسیله از حضرتعالی جهت شرکت در این هشتک دعوت به عمل می آید.

شما می توانید با قرار دادن لوگوی هشتک در وبگاه خود به کمپین انتظار بپیوندید و با ارسال لینک سایت یا وبلاگتان در بخش نظرات همین مطلب اطلاع دهید تا در بخش همراهان کمپین ثبت و وبگاهتان لینک شود

لطفا توضیحات بیشتر را از طریق لینک زیر ملاحظه فرمائید.

http://www.welayatnet.com/fa/news/91496

التماس دعا

پاسخ:
سلام

:)

تشکر نکنین خواهشا اونو تو منگنه نزارین  گفتم شاید :))


+

همانجا که باید باشد خانه دوست همانجاست :)


++

من میگم مثل آقا پیمان فقط نگاه کنم به اشعار بهتر نیست بنظرتون ؟:)

بنظرم خیلی خوبه :)

استفاده هم میبرم :)

پاسخ:
نه.. تشکرم بابت قبلیه بود.. اگه تونستن بگین بهشون :)

+

من دلم می‌خواهد .. خانه‌ای داشته باشم پر دوست

کنج هر دیوارش .. دوستهایم بنشینند آرام .. گل بگو گل بشنو

هرکسی می‌خواهد .. وارد خانه پر عشق و صفایم گردد

یک سبد بوی گل سرخ .. به من هدیه کند

شرط وارد گشتن .. شست و شوی دلهاست

شرط آن داشتنِ یک دل بی‌رنگ و ریاست

بر درش برگ گلی می‌کوبم .. روی آن با قلم سبز بهار ..

می‌نویسم ای یار .. خانه‌ی ما اینجاست

تا که سهراب نپرسد دگر .. خانه دوست کجاست

 فریدون مشیری

 


+
با این حرفتون آقا پیمان رو عملا ناک اوت کردین ! :))
اینم میشه :)
چه میکنه  این سهراب سپهری اهل کاشان که روزگارش بد نیست!
پاسخ:
روزگارش بد نیست.. اما عالی هم نیست! :)
خانه ی دوست کجاست؟!
در فلق بود ک پرسید سوار
آسمان مکثی کرد
رهگذر شاخه ی نوری ک ب لب داشت ب تاریکی شن ها بخشید
و ب انگشت نشان داد
سپیداری و گفت:
نرسیده ب درخت کوچه باغیست ک از خواب خدا سبزتر است
و در آن عشق ب اندازه ی پرهای صداقت آبیست
می روی تا ته آن کوچه ک از پشت بلوغ سر ب در می آرد
پس ب سمت گل تنهایی میپیچی
دو قدم مانده ب گل پای فواره ی جاوید اساطیر زمین می مانی
و تو را ترسی شفاف فرا میگیرد
در صمیمیت سیال فضا خش خشی می شنوی
کودکی میبینی رفته از کاج بلندی بالا جوجه بردارد از لانه ی نور
و از او میپرسی:
خانه ی دوست کجاست؟!

+مرسی :)
پاسخ:
این شعر رو هم حفظ بودین عایا؟ :)
نمره : 20 ^_^

نصف اشعار شاعرا رو حفظین فکر کنم! آفرین :-)

+ خواهش :)
+ دو قدم مانده به گل...

+ خدایش بیامرزد...

+ تو با من ، من با تو ، دوست دارم دستاتو / دل میدم دل بده فردا رو...    ســُــر خوردیم تو خاطرات...
پاسخ:
+الهی آمین...

+ ممنون بابت ترانه :)
ترانست ؟ :) واسه کیه؟؟ -_-
سلام

چ عجب شما دلتون اومد 20بدین بمن :/  :|  :دی

ن دیگه لطف دارین شما ولی ن اونقدرا هم حفظ نیستم ولی شعرایی ک دوسدارم و ی چندباری بخونم حفظ میشم اینم برای همون دوران راهنماییه حالا چ سالی نمیدونم فک میکنم اول یا دوم بودم خداروشکر ک همش درست بود :)
پاسخ:
سلام

من 20 ندادم.. خودتون گرفتین! :))
اگه اولش 20 میگرفتین .. به جزئیات شعر بی توجه میموندین! ^_^

مگه میشه کسی از دوران راهنمایی شعری رو حفظ کنه و بعد از سالها هنوزم بی کم و کاست یادش مونده باشه؟! O_O
شما وقت کردین خودتون رو معرفی کنید به بنیاد ملی نخبگان! :))
من دروغ نگفتم :| اینایی ک حفظم هم این هم اون شعر مصدق و حتی چندتایی دیگه برای دوران راهنماییمه :| دلیلی نداره وقتی چیزی و حفظین یادتون بره وقتی همیشه میخونینش :|
پاسخ:
میدونم.. مگه من گفتم دروغ میگین؟ :|
حافظه ادبی خیلی خوبی دارین :)

شما دیگران رو قیاس از خود مگیرید! :)
خود من.. هر شعری رو که تو دوران مدرسه حفظ کردم.. الان نهایتا ی چند بیتی ازش یادم مونده.. اونم دست و پا شکسته! -_-
  • اَسی بولیده
  • من حفظ کردمممممم ^_^
    پاسخ:
    باریکلـّـا :)
    از قبل حفظ بودین ؟ ;) :))
  • اَسی بولیده
  • بله :)))))))
    پاسخ:
    معلومه :)))
    +باید مینوشتین "من حفظ بودمممممم" ها ! :)
    انسان حرفیست
    زده میشود ،
    خوانده میشود
    ترانه میشود به یاد میماند
    گاهی
    ناله ایست
    تنها خاک خوب میفهمدش
    پاسخ:
    خاک تنها یاد او را از اذهان پاک میکند.. گرنه فهمیدنش دردی را دوا نمیکند..!

    ممنون از حضورتون :-)
  • اَسی بولیده
  • خب یه جاهاییش یادم رفته بود که با دوباره خوندنش یادآوری شد :دی
    پاسخ:
    باشه قبول.. با ارفاق میپذیریم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">