روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

شاعرانه

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۴۰ ب.ظ

رفت


نازنین آمد و دستی به دل ما زد و رفت

پـردهی خلـوت ایـن غمکـده بـالـا زد و رفت

کنج تنهایی ما را به خیالی خوش کرد

خواب خورشید به چشم شـب یلـدا زد و رفت

درد بی عشقی ما دید و دریغش آمد

آتـش شــوق دریـن جــان شکیبـا زد و رفت

خرمن سوخته‌ی ما به چه کارش می‌خورد

که چو برق آمد و در خشک و تر ما زد و رفت

رفت و از گریه‌ی توفانی‌ام اندیشه نکرد

چه دلـی داشت خدایـا که به دریـا زد و رفت

بُود آیا که ز دیوانه‌ی خود یاد کند

آنکـه زنجیـر بـه پـای دلــ شیــدا زد و رفت

سایه آن چشم سیه با تو چه می‌گفت که دوش

عقل فریـاد برآورد و  به صحـرا زد و رفت . . .

         هوشنگ ابتهاج                             

تصویر شعر بالا..

7


ب ن :

ممنون از رها خانم بابت معرفی این شعر :-)



شاعرانه هفته قبل - 6

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۲/۲۲
  • ۶۳۳ نمایش
  • روزمرگی

نظرات (۷)

سلام 
اول :)

+ترجمه کنین پلیز :)
یعنی این شعر رو باید حفظ کنیم ؟:)
من این هفته احتمالا تو ماموریت باشم و دم مرز البته میخوام فرار کنم :))

پاسخ:
سلـام
:))

+ پر واضحه که! :)
اگه خدا قبول کنه.. :)
:)) همیشه نباید شعرهای معروفو حفظ کنیم که!:)

با سلام خدمت شما دوست عزیز
وب بسیار جالبی داری!!!

با لینک زیر آخرین پست ما را تماشا کنید:

http://mohsen-hashemi.blog.ir/post/18


و با لینک زیر ما را دنبال کنید:
http://blog.ir/panel/-/followed_blogs?follow=mohsen-hashemi.blog.ir
پاسخ:
سلام

:)
آخه مصدق کجاش شعرش معروف بود ؟:))))
یک هیچ باختین :دی 

این خدایی یکی بخونه خب تا حفظ کنیم حداقل تو ماموریت مون گوش کنم :))

+
ممنون از رها بانو :)

پاسخ:
تا ملاک معروف بودن شعر چی باشه! :))
باشه.. شما بردین! D:

منم موافقم.. یکی بخونه تا حفظش کنیم! :)

+
بله.. ممنون:)
البته ایشون این شعرو چند وقت پیش معرفی کرده بودن..
سلام

سلیقه ی فوق العاده ای دارین در انتخاب شعرهای زیبا.. مخصوصا این ک نازنین هم داره :دی  :))

واقعا یکی از شعرای محبوبمه تقریبا حفظ هستم ولی کامل نه ان شاالله تو این دوسه روزه میام و حفظشو مینویسم

ای نازنین دلدار من بنشسته ای در جان من /  از کفر زلف عنبرت خوش برده ای ایمان من

:)




پاسخ:
سلـام

خواهش میکنم :)
آها از اون لحاظ خوبه پس!! :))

انشاا... خودمم فعلا نتونستم حفظش کنم .. :| :)

شعر زیباییه :)
گویا این شعر واسه آقای سعیدزاده بیدگلی (متخلص به صهبا) هستش
عه شما انتخاب نکردین :|

الان پ ن و دیدم پس حرفم میگیرم درباره سلیقه ی شعری شما :دی ی
پاسخ:
عه.. حرفتونو پس نگیرین دیگه! بالاخره منم دخیل بودم تو انتخابش! -_-
روزمرگی حسود :)
خواهش میکنم
مرسی بابت اینکه شعر پیشنهادیمو تو شاعرانتون گذاشتین
پاسخ:
تمنا ..
خواهش میکنم.. ممنون از شما :)
+ بود آیا که ز دیوانه خود یاد کند...

+ پیش بیا پیش بیا پیش تر / تا که بگویم غم دل بیش تر / دوست ترت دارم از هرچه دوست / ای تو به من از خود من خویشتر / دوست تر از آنکه بگویم چقدر / بیشتر از بیش تر از بیشتر / داغ تو را از همه داراترم / درد تو را از همه درویش تر / هیچ نریزد به جز از نام تو / بر رگ من گر بزنی نیشتر / فوت و فن عشق به شعرم ببخش / تا نشود قافیه اندیش تر(زنده یاد استاد قیصر امین پور)

+ نمیدونم چرا، یهو یادم اومد نوشتمش...
پاسخ:
+ آنکه زنجیر به پای دل شیدا زد و رفت...

+ خیلی زیبــا بود :)
بعضی از اشعار قیصر امین پور واقعا معرکس..

+ خیلی ممنون :-)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">