روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

شهربانو

جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۲۹ ب.ظ

Jaan

نوشدارو بعد مرگ فایده نداره، جـــانم باش...

 

 

+

آیا آرامگاهی که در شهر ری واقع هست، مربوط به همسر امام حسین‌ع است؟

و چه کتبی در مورد رد یا اثبات این موضوع وجود داره؟

دوستان اگه اطلاعی داشتین، ممنون میشم راهنمایی کنید.

آرامگاه بی بی شهربانو - شهر ری

 

ایام رو تسلیت میگم...

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۶/۲۳
  • ۷۴۹ نمایش
  • روزمرگی

افشار

نظرات (۱۶)

دل دست تو و مست تو و بسته به جانم..
از عشقت حیرانم...
پاسخ:
لینک متن آهنگ..

چقدر ترانه‌ش قشنگه...
کتاب و منبعی که نمیشناسم ولی یادمه چند سال پیش محرم رفتم‌ مسجد اونجا داشتن در مورد تحریف‌های عاشورا حرف میزدن یکیش هم همین مزار شهربانو همسر امام حسین توی شهر ری بود.
کلا خیلی بعیده به نظرم که همسر امام حسین که خیلی قبل از عاشورا فوت شده اومده باشه و تو شهر ری خاک شده باشه،‌اخه امام حسین و خانواده‌اش مدینه بودن اون موقع، چرا شهربانو باید بیاد ایران؟
پاسخ:
منم خوندم که ایشان موقع تولد امام سجاد ع از دنیا رفتن.
و این مزاری ک به اسم مرقد بی بی شهربانو تو شهر ری هست، معبد الهه آب و یکی از معابد زرتشتیانه!

اما بعضیا میگن شهربانو همسر امام حسین زنده بوده و تو راه نینوا از ایشون میخواد ک به زادگاهش برگرده و ایشون هم موافقت میکنه و شهربانو برمیگرده و ادامه ماجرا....
همین افراد میگن هدف از سفر امام(با توجه به مسیر حرکت کاروان از مدینه تا کوفه) اومدن ب ایران بوده نه کوفه! چون شهربانو دختریزدگرد سوم پادشاه آخر ساسانیانه و مردم ایران احترام زیادی واسش قائل بودن و هدف از سفر قافله امام، حضور در ایران بوده و ...

https://apro.news/wp-content/uploads/2017/07/makke-copy.jpg
سلام 
من تا حالا نشنیده بودم اینو. اما احتمالش خیلی کمه همچین چیزی واقعی باشه.

تصویر بدون شک واقعی است :)
پاسخ:
سلام :)

چرا احتمالش کمه؟


:))چقد خوب..
اصن از اون اسم colourbox که به صورت واترمارک روی عکس نوشته شده معلومه که واقعیه! :)
اولین باره میشنوم!
:)
تسلیت..
پاسخ:
منم تازه شنیدم!
باشد که اهل تحقیق باشیم..:)

همچنین...
علت رو نپرسین چون یک برداشت شخصی از اطلاعات پراکنده و متفرقه ای هست که در مورد اطلاعات کلی مربوط به معماری و بناها دارمه (عجب جمله ای شد!! ) و سند و رفرنس دقیق ندارم. ولی به تحقیقتون ادامه بدین و اگر نقضش با دلایل مستند ثابت شد ما رو هم بی نصیب نذارین :)
با تشکر :)
پاسخ:
شما اون معبدی که موسوم به مرقد بی بی شهربانو هست، رفتین؟
یعنی ب نظرتون(طبق همون اطلاعات پراکنده و متفرقه) این بنا مربوط به قبل از ساسانیانه؟؟

الان منظورتون 'برو جوابو پیدا کن، بیا به ما هم بگو' بود؟:))
واتر مارک ؟؟؟ فارسی را پاس بدارید :)
پاسخ:
نشان آبکی میشه معادلش؟!:))
امضای ویرایشگر؟
نوشته سایه دار؟
پس زمینه؟
؟!
نه نرفتم. من اصلا اولین باره اسمشو میشنوم. اطلاعات من مربوط به این بنا نیست. اطلاعات غیر مرتبط و از جاهای دیگه که تعمیم دادم به اینجا، که احتمال میدم . شاید هم احتمالم غلطه!

بله منظورم دقیقا همون بود :)))) 
(وی موذیانه با لبخند صحنه را ترک میکند! )  :)))
پاسخ:
خب احتمال تعمیم داده شدتون رو بگین!
البته اگه مشکلی نیست..

عجب !:)) خسته نباشین..:)
موذیانه ک نه.. زیرکانه!
همون امضای ویرایشگر در معنی این کلمه کفایت میکنه :))
پاسخ:
هر چند که معنی این کلمه همیشه به عنوان امضای ویرایشگر نیست.. اما باشه همون!:)
خب واقعیتش مشکله که بگم . ببخشید نمیتونم بیشتر از این توضیح بدم! امیدوارم متوجه منظورم بشید و به پای بی اعتنایی یا کم احترامی تو پیچوندن جواب نذارید .
حتی میتونین کامنتام رو که بی جهت این پست رو شلوغ کردن پاک کنید چون جواب من فقط احتماله و مستند نیست و خوشحال میشم جواب واقعیش هم مشخص بشه.
:))
پاسخ:
'ببخشید نمیتونم بیشتر از "این" توضیح بدم...'
بیشتر از کدوم، دغیغا؟!:)

خواهش میکنم ، مشکلی نیست..

متوجه شدم..
میرم.. تحقیق میکنم.. میام.. میگم! :))
البته اگه کتاب قابل اعتنایی موجود باشه...
اون اشتباه تایپی بوده چون من توضیحی در مورد موضوع ندادم :)
منظور این بوده که ببخشید که نمیتونم توضیحی بدم .

به صورت محسوس ، حس میشه عصبانی شدید! :/
پاسخ:
الان درست شد!:)
ممنونم بابت توضیحات مشکل سازتون!:)

عصبانی چرا؟!  :)
هنوز بذارین قلمش خشک بشه بعد مشکل سازی کنین!!! :)
پاسخ:
:)) مشکل ساخته شده بود.. من تنها بیانش کردم!:)
من یه چند وقتی با اون آهنگ خودکشی کردم!
پاسخ:
:)
خدا نکنه...

خیلی قشنگه...
بالاخره گرفتی یا نه؟؟
شیرینیشو کجا بریم؟ پیشنهاد بده
منتظرم خودت بگی! خخخخ
پاسخ:
افتاده ماه بعد!
چقدر تو سخاوتمندی آخه؟! :))
اقبالی؟ آرمانی؟ نمونه؟ شانی؟ هدیش؟ کرمانی؟
بستنی فلاح؟ ^-^
واقعا؟؟؟ یعنی آرمانی غذا میدی بهمون؟! منو  این همه خوشبختی محاله! خخخ
بریم رستوران مدیترانه! خیلی وقته غذای لبنانی نخوردم!! ^_^
پاسخ:
بستنی فلاحو اصلا ندیدیا! :))

مدیترانه کجا بود؟!
آها سرچ کردم پیدا کردم..
باشه بریم فلافل لبنانی! :)))
خودمو زدم به ندیدن! :)))

فلافلو خودت بخور! من خودم میدونم چی سفارش بدم! ;)
پاسخ:
عجب بچه ایه ها! :))

باشه.. یه رفیق داغون بیشتر نداریم که! :)
پس هفته دیگه منتظرما!
خب بر فرض که درسته. امام حسین بیاد اینجا که چی بشه؟ همون مدینه بود دیگه!
پاسخ:
در خدمتیم! :)

منظورشون اینه که امام‌ع میخواستن بیان ایران واسه تشکیل حکومت و...
مشابه همون کاری که قرار بود بعد از نامه های مردم کوفه، در کوفه انجام بدن..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">