روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

سیب

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۳۹ ق.ظ
Apple

بعضیا میگن نماد سیب گاز خورده.. اونم واسه یه شرکت تو عرصه فناوری، یه جور دهن کجی به داستان هبوط آدم و حوا از بهشت هست و معنیش اینه که ..

ما پیشرفت امروزمون رو مدیون اشتباه آدم و حوا و رانده شدنشان از بهشت هستیم..

 

برخی هم نظرشون دقیقا خلاف اینه! اینه که هبوط آدم از محل قبلیش(بهشت؟) به زمین.. زمینه ساز پیشرفت و احتمالا سعادتشه..

 

 

 

به نظرتون کدوم حرف درست تره ؟؟

سیب

+ پست .. به بهانه منع فعالیت چندی پیش شرکت Apple در ایران

 

ب ن :

مستم تمام روز و.. مستم تمام شب را... من استفاده کردم از حق انتخابم گروه دارکوب

 

ب ن 2 : شعری از خانم باران درباره «سیب»

 

ای آفتاب، ای آسمان، ای دریا، ای باران، 

ای درخت، و ای پرندگان

 

شما را به که سوگند دهم، که من در افقِ

پنجره‌ی این کلبه‌ی تاریک هیچ زورقی را

در ساحل دریای خروشان شعر و شاعری، برای خود نمی‌بینم

 

من این سیب تلخ حقیقت را با نرگسم، هزاران بار، در باغچه‌ی تنهای دلم

به نظاره نشسته ام...

«بخدا سوگند من شاعر نیستم»

 

باران خانم بسی ممنون :)

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۶/۲۴
  • ۹۷۶ نمایش
  • روزمرگی

گروه دارکوب

نظرات (۱۶)

به منم سر بزن
پاسخ:
درد میگیره سرم :|

+
چشم :)


ب ن :
اومدم وبتون.. تصویر امنیتیت چقدر سخته!:/ نشد ک کامنت بذارم!
اصلا نشنیده بودم چنین چیزی رو!! o_O

به نظر من هیچ کدومش درست نیست! اصلا مگه اونا به چنین چیزایی اعتقاد دارن؟
پاسخ:
عه .. معروفه ک ! :)

چرا اعتقاد ندارن ؟ یعنی فقط ما خوبیم ؟! :)
اتفاقا "سیب" عامل خیلی از پیشرفت ها معرفی شده .. مثل داستان سیب و نیوتون (از کجا معلوم زیر درخت سیب بوده؟!) یا کرمچاله ها و...
این یعنی اونام ب این چیزا اعتقاد دارن.. بعضی از نوع مثبتش.. بعضیشونم از نوع منفی ..
سلام به شما دوست عزیز
یه پیشنهاد ویژه دارم برات
اگر دوست داری بازدید کننده های سایتت زیاد بشه به سایت ما حتما بیا
اگر دوست داری نرم افزار رو بخری
 1000 بازدید رایگان برای تست نرم افزار برای سایت شما ارسال میشه فقط برای اعتماد به ما و اطمینان شما

پاسخ:
سلام

ایمیل سعید مرادیه.. کامنت ب اسم رضا کیانی! عجیبه!:)
سلام
من جند بار خوندم ولی احساس کردم هر دوش ی معنی میده
ایا اینجوریه؟
پاسخ:
سلـام :)

تقریبا شبیه همن با این تفاوت ک .. نظر اولی اطاعت آدم از ابلیس و تمردش از دستور خدا رو عامل پیشرفتش میبینه..
اما منظور دومی اینه که هبوط آدم از بهشت یکی از مراحل پیشرفت آدم و پیمودن راه سعادتشه.. انگار ی جورایی هبوط آدم از پیش تعیین شده بوده واسه نمایان شدن قدرت اختیار انسانها ک بزرگترین فرقشون با موجودات دیگس..
ب عبارتی "سعادت" از نظر این دو تا گروه متفاوته .. یکی پیشرفت مادی رو سعادت میدونه .. اون یکی پیشرفت مادی و معنوی رو در کنار همدیگه سعادت میدونه.
سلام به شما دوست عزیز
یه پیشنهاد ویژه دارم برات
اگر دوست داری بازدید کننده های سایتت زیاد بشه به سایت ما حتما بیا
اگر دوست داری نرم افزار رو بخری
 1000 بازدید رایگان برای تست نرم افزار برای سایت شما ارسال میشه فقط برای اعتماد به ما و اطمینان شما

فقط کافیه یکبار امتحان کنی
پاسخ:
خط آخری جا افتاده بود !:)
عه منم نشنیده نشنیده بودم!!!
پاسخ:
نماد جالبیه..:)
خیلی جالب بود! نشنیده بودم!
پاسخ:
عه .. شما هم؟ :)
یواش یواش دارم شک میکنم ک از خودم در نیاورده باشمش!:))
منم نشنیده بودم.
حالا کی گفته ادم و هوا سیب خوردن که اومدن پایین؟
اهنگ عین همیشه عااالی بود.
ممنون
یاعلی
پاسخ:
عجب! :)
والاع.. همونو بگین!
تمنا دارم..
خواهش :)
یا علی
ولی من هیچ کدومش رو قبول ندارم اگه نیومده بودیم پایین همه چیز در اختیارمون بود نیازی به پیشرفت نداشتیم پیش خدا راحت و اسوده زندگی میکردیم.:)))
یاعلی
پاسخ:
الان مگه پیش خدا نیستیم؟ :)
بله.. قرعه کار ب ناممون زدن.. ماهم ک دیوونه.. نتیجه همین میشه دیگه!:))
سیب نماد حقیقته:)
ولی منم این جمله رو نشنیده بودم :)))
مطمنین از خودتون درنیاوردین ؟:دی 

سلام :)
ولی الان ما کجا پیشرفت کردیم که مدیونشون هم باشیم ؟:))))
تو اسلحه سازی آره خیلی پیشرفت کردیم و این پیشرفت ها رو باید مدیون بود که مثلا 
اسلحه باعث کشت و کشتار میشه باعث جنگ میشه ؟؟؟:)
جنگ باعث بیکاری میشه ...
باعث تورم میشه اگر ما باید مدیون این دو عزیز بزرگوار باشیم من که یکی ازشون ناراحتم 
تا خوشحال :))))
شما شاهد جنگ عراق و ایران بودین ؟:))
نبودین برای همین احساس دین میکنین :))


++
دوز شوخیم رفته بالا و کاره ایم نمیشه کرد :)))
پس با پست شما از سر شوخی وارد شدم باشد که پست تون و خودتون ناراحت نشین :))

+++
تا جناب آقا پیمان نیومدن اینجا و شروع به انتقاد کوبنده از حرفام نکردم من برم :دی 
اگر تا حالا نیوندن الان میان خدایی :)))))

++++
ممنون بابت آهنگ ولی هنوز دانلود نکردم :)

پاسخ:
الان اپل ینی حقیقت گازخورده و نصفه و نیمه؟:)
اینجور ک معلومه از خودم در آوردم! جالب اینکه خودمم نمیدونم دقیقا داستان این نماد رو کجا شنیدم!:) اما واسم زیاد غیرقابل قبولم نبود وقتی ک شنیدمش..

علیک سلام:)
واقعا...ماشین تکنولوژی راه رو اشتباه اومده متاسفانه....
اما در مورد ساختن جنگ افزار تو این دنیای وانفسا .. پیشنهاد میکنم ویدیوی دکتر ظریف رو در پاسخ ب سوالی مشابه نظر شما رو ببینید.
توان دفاعی همیشه واسه جنگ نیست.. گاهی قابلیت بازدارندگی طرف مقابل رو داره..
یادم باشه لینکشو بذارم اینجا..

++
من روم زیاده.. ب این زودیا ناراحت نمیشم.. شما راحت باشین!:)

+++
پیمان خان بار آخرت باشه ک از باران خانم انتقاد کوبنده میکنیا! -_-
:)
اتفاقا بعد شما اومده.. حلال زادس!:)

++++
خواهش:)
دوس داشتم بدونم
اگه استیو جابز این پست میخوند چه فکری میکرد
از استیو جابز بعیده همچین تفکری که پشتش همچین فکری باشه
دلیل این سیب گازخورده هم چیز دیگه ای بیان شده که الان دقیق یادم نیست
اما خب این تعریف اولین بار بود میدیدم و واسم جالب بود
پاسخ:
چرا بعیده؟ بده مگه؟
فک کنم یهودیا معتقدن ک اون میوه ممنوعه ک باعث هبوط آدم شده سیب بوده.. مسیحیا رو نمیدونم
دلیلش چی بوده؟؟ خود شرکت اپل دلیلشو گفته یعنی؟؟

+
با این وضع بهتره سوال پست رو عوض کنم ..:)
میدونین سیب گاز خورده نماد چیه؟
یا این یکی..
میدونین سیب اپل رو کی گاز زده؟؟ :)))
ایشون هیچوقت انتقاد کوبنده نکردن :))

انتقادهای سازنده بدون ....فقط بلدند بکنن :))))
 خودشون میدونن چکار کردن لازم به توضیح نیست :دی 

+
ولی اسلحه رو اگر درست نکن خب کشورا ثروتمند نمیشن.
یکی دفاع میکنه یکی حمله غیر اینم نیست!:)

++
مرسی که ناراحت نمیشین :)


+++
اتفاقا تو پیش دانشگاهی یه شعر گفتم که سیب نماد کشف حقیقت توش بود :)
یاد شعرم افتادم :))



پاسخ:
بدون چی ؟ واضح تر بگین.. :))
پیمان چ آتیشی سوزوندی ؟؟ :| :)

بله.. حرفتون درسته .. انسانیت فراموش شده تو نگاه خیلی از حکومت دارا..

++
خواهش:)

+++
بنویسین شعرشو اگه مشکلی نیست..:)
عنوان شعر :
(( به خدا سوگند من شاعر نیستم))
شاعر : باران خدا بیامرز :))


 ای آفتاب ،ای آسمان ، ای دریا ،ای باران، 

ای درخت، و ای پرندگان
 شما را به که سوگند دهم،که من در افق

 پنجره ی این کلبه ی تاریک هیچ زورقی را

 در ساحل دریای خروشان شعر و شاعری، برای خود نمی بینم. من این سیب تلخ حقیقت را با نرگسم،هزاران بار، در باغچه ی تنهای دلم به نظاره نشسته ام.                               
    ((بخدا سوگند من شاعر نیستم))           


                                             
پاسخ:
خدا هممونو بیامرزه :)

بسی عالی .. شاعر هم هستین پس :)
با اجازتون تو ب ن این پست اضافه کردم.. :)
  • فرید صیدانلو
  • محدودیت دیدمونه

    پاسخ:
    الان اینی ک گفتین اولی میشه یا دومی ؟
    منظورتون "هیچکدوم" هستش؟؟ :)
    حالا واقعا اصلا تنها گزینه ها همین دوتاست؟!
    شاید علت دیگری برای خودشون داشتن...
    من نمیدونستم کلا این سیب گاز زده معناش چیه الان اولین بار این معنا رو اینجا خوندم
    پاسخ:
    ممکنه علت دیگه ای هم داشته باشه..
    مثلا چه علتی ؟
    تا الان تقریبا همه دوستان اظهار بی اطلاعی کردن! :)
    ممنونم :)
    در مورد شعر و شاعری بود که اونموقع میخواستم به دبیر ادبیاتم بگم که ما شاعر 
    نیستیم که هر روز یک سری جملات رو به ما میده میگه شعر بسازید :|:)
    و تا من این شعر رو گفتم دیگه تکلیف مون تا آخر ترم مشخص شد و از دست ساختن شعر راحت 
    شدیم :))
    من از پنج نمره نمره ی 4/75 گرفتم اونم بخاطر قسمش که دبیر ادبیاتم از قسم بدش می اومد 
    حتی تو شعر :)
    کلماتی که دبیرمون داد همین آسمان و دریاو ساحل و باران  و پرندگان و کلبه و زورق بود :)))

    +
    بعد این شعر دو سه تا شعر دیگه گفتم یکیش در مورد تیم ملی فوتبال بود 
    یکی ام در مورد غرور بود الان تنها شعری که حفظ بودم همین شعر بود:)
    البته برگه ی که توش اون شعر رو نوشتم همچنان یادگاری نگه داشتم :)
    یک برگه ی کاهی انتخاب کردم و با یک خط خوش نوشتم :)

    ++
    بابت پ ن خیلی هم عالی خجالت دادین :)
    ممنون. 
    پاسخ:
    چ خووب ک درس ادبیاتتون ساختن شعر داشته ب جای حفظ شعر! :)
    دیگه ساختن شعر نداشتین تا آخر ترم ؟
    ترفندتون عاالی بوده.. باید 5 میداده ! :))

    +
    میگم شاعرین.. میگین نه ! :)
    تصویر اون برگه رو هم میذاشتین دیگه! :)

    ++
    تمنا دارم..
    ممنون از شما :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">