روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

نگرش

يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶ ق.ظ

دلیل اینکه آدما به دشواری شاد میشن اینه که..

همواره گذشته را بهتر از آنچه بوده،

حـال را بدتر از آنچه هست،           

و.. آینده را نامشخص‌تر از آنچه خواهد بود میبینند...       

مارسل پانیول     

Present

پ ن :

ب بهانۀ نظر یه دوست عزیز در مورد کلمه "روزمرگی" ..

 به نظرتون کلمه روزمرگـی یعنی چی ؟ چه معنایی داره ؟


ب ن : 17شهریور

سهراب مرادی یکی از سه طلایی المپیک 2016 دیشب مهمون خندوانه بود.

تو این مدت المپیک و بعدش.. همش واسم سوال بود ک چرا مدال ایشون زیاد ب چشم نمیاد! خداییش نصف شانتاژی ک واسه بهداد و ... راه افتاد، این مرد طلایی رو نشون ندادن!

سهراب مرادی محجوب بود.. واسه جواب ب سوالای رامبد از قبل برنامه ریزی نکرده بود.. شایدم کمی دست پاچه بود ب خاطر حضورش تو اون جمع..

ولی اینا دلیل نمیشه ک ما عقلمون تو چشممون باشه! همیشه سوار موج بشیم! ارزش مدال طلــای المپیکــ یکیو اینجوری محوش کنیم!!!

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۶/۱۴
  • ۵۷۴ نمایش
  • روزمرگی

نظرات (۱۴)

روزمرگی یعنی مرور روز، تکرار، طبق روال هر روز بودن
پاسخ:
مرسی بابت نظرتون :)
به نظرم یعنی یه روال تقریبا ثابت و یکنواخت همراه با گاهی هیجان که شاید هم عادی و ثابت باشه.
یاعلی
پاسخ:
مچکر از نظرتون :)

یا علی با بچه‌هاش
روز مرگی یعنی  تکرار غریبانه روزهاا

این سایت  روز مرگی هم یعنی پر عکس های زیبا که میگذاشتین
پاسخ:
ممنون از نظرتون :)

زیبا میدیدین :)
من خیلی موافقم با این جمله
دیدین گاهی آدم ها از روزهای فلاکت بار گذشتشون با حسرت یاد می کنن؟! فک می کنن اون دوران بهتر بوده. چون فقط خوبی هاشو یادشونه.  بدی هاشو در نظر نمیارن،  انگار مشمول گذر زمان شده! 
با عرض پوزش به خاطر این که یوزرنیم شما هم هست :/ یعنی روز مرگی!!  یعنی مرگ روزها! ( مسلمن از نظر دستور زبان درست نیست! ) یعنی فرصت تجربه ی چیزهای جدید رو از دست بدی. به هر حال برای منی که در این روزها از روزمرگی رنج می برم خوب نیست :( 
تا یادم نرفته بگم که مخالفم:/


پاسخ:
منم :)

دقیقاا.. اصن چه اصراریه ک بگیم بدبخت ترین آدم روی زمینیم.. در صورتی ک نیستیم!!

یوزر منو از کجا میدونین؟! O_o :))
تو بیان میشه یوزری غیر از اسم وبلاگ رو انتخاب کرد :)

اسم وب روزمرگیه با تشدید روی ر( Ruzmarregi).. نه روز مرگی!
ممنون از نظرتون :)

چه بد :(
:)
سلام 
خوبم :))
خوبین ؟
بنظرم نباید به نظر آقا کرامتی توجه نمود و حتی اونقدر توجه نمود که افکارتون مشوش 
بشه و حتی بخواین بخاطر حرفشون براش پست هم بذارین :دی :)))))

اما  چون ایشون اینو گفتن من در این باره کلی نظر دارم اصلا خلاف حرف ایشون بعله :))))
ولی خب بعدا میام میگم :))

+
چه خوب مارسل گفته :)
ممنون بابت متن ایشون و عکس خوبتون :)

++
ببخشین دیر به دیر میام و کامنت میذارم :)



پاسخ:
سلـام :)
شکر ک خوبین :))
منم خوبم!

افکارم ک مشوش نشده..:) فقط اون ذهنیتی ک من از روزمرگی دارم با ایشون فرق داشت..
گفتم ببینم نظر دوستام چیه.. ک گویا نظرم با خیلیا فرق داره! :))
شما چقدرر لطف دارین ب پیمان خان! :/ :))

ممنون ک نظرتون خلاف نظر ایشونه! :D

+
اوهووم:)
قابلی نداره

++
خواهش میکنم.. میبخشمتون :)
سلام میثم جان
روزمرگی رو به تکرار پی در پی و یکنواختی فاقد هر گونه هیجان و تنوع تعبیر می کنم

پاسخ:
سلـام :)

ممنون از نظر و تعبیرتون :-)
عه ! خب برا من که یکیه :)
بع هر حال ما شما رو با این نام می شناسیم خب :/ اینم بگم الان ولم کنید میلیون تا جمله ردیف می کنم که ضایع شدنم برطرف شه :)) 
بله می خواستم مفهومی که مورد نظرم هست رو از تو کلمه ی روزمرگی بیرون بکشم!  وگرنه مطمءنن اون معنی رو نمی ده

پاسخ:
بعله :)
بع هر حال ممنون از نظرتون ..
خواهش میکنم..چرا ضایع ؟!
[ابراز همدردی] :)

این جمله .. یکی از اون یه میلیون تاست ؟ :)
بله اونم یکمی بهانه جویی داشت توش:)
نمی خواید نظر خودتون رو درمورد روزمرگی بگید و این که چرا انتخابش کردید؟ نه؟ نمی خواید؟ :/ من حس می کنم دوست دارید بگیدا
پاسخ:
بله :)
انتخابش دلیل خاصی نداشت..
اگرم میخواستم بگم .. اینو ک گفتین دیگه نمیگم! :))
فقط میدونم که از روزمرگی باید فرار کرد!

شرمنده! :))
پاسخ:
فرار نکنین حالا! :))

خواهش میکنم.. واقعیته دیگه :)

به قول سهراب:
زندگی چیزی نیست که سر طاقچه ی عادت... از یاد من و تو...برود...

روزمرگی یعنی همون طاقچه ی عادت...

زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ...
پرشی دارد... اندازه ی عشق...

روزمرگی یعنی بستن بال و پر زندگی...و سلب پرش ها از خود... یعنی همون اینرسی ه لعنتی...که گاهی چمپره میزنه... رو فکر و رو ذهن..!!!

زندگی آب تنی کردن ...در...حوضچه ی اکنون است..!
رخت ها را بکنیم...

آب ... در یک قدمیست...!
پاسخ:
پس سهراب این شعرو در مورد روزمرگی گفته بود.. چه خووب!:))

روزمرگی یعنی همه اینایی ک گفتین.. ولی روزمرگی ی کلمه دوطرفس.. روزمره گی میتونه منجر ب عادت های خوب هم بشه! سلب پرش های نابجا رو هم ب همراه داره! اینرسی گاهی لازمه واسه قدرت گرفتن.. حتی چمبره زدن رو فکر و ذهن واسه رها نشدن و هرطرف نرفتنش لازمه.. هر چند ک با این آخری زیادم موافق نیستم..

شاید روزمرگی ی جور هشداره به خودم ک زیاد توش غرق نشم..
دقیقا من حرفای شما رو هم قبول دارم :)
بنظرم اعتدال رو تو  همه چی باید داشت حتی تو روزمرگی :)
من عادت های خوب قبول دارم که منجر میشه به روزمرگی مثل دست نیازمندی رو گرفتن 
دل یتیمی رو شاد کردن ...
مثل روزه گرفتن نماز خوندن قرآن خوندن مثل معلمی که هر روز به بچه ها الف با یاد میکنه 
و هر سال اون رو تکرار میکنه :)
من اینا رو هم قبول دارم هم دوست دارم :)
روزمرگی هم اینا رو در بر میگیره هم اونایی که تو کامنت قبلی گفتم :)
روزمرگی عین شنا کردن تو آب رودخانه است که اگر تکراری شنا کنی ممکن خسته بشی و کم 
بیاری :) پس باید هم نفس گیریت خوب باشه هم انواع فن های شنا کردن رو که غرق نشی تو 
دریای مواج زندگی :)

پس تعادل کلید روزمرگی هاست :)

پاسخ:
مرسی ک قبول دارین:)

تقریبا همه اونچه رو ک من میخواستم با انشای ضعیفم تقریر کنم.. تو این کامنت زیباتون بیان کردین
من دیگه حرفی ندارم.. ب خاطر این کامنتتون سکوت میکنم :)
+ دو دقیقه کافیه؟:))

همینطوره.. حفظ تعادل تو همه چیز

ممنون از نظر زیباتون:-)
خواهش میکنم :)
اصلاحیه :یاد میده :)
ممنون :)


+
اما در مورد آقا کرامتی هم 
همینه که هست نظرمم در اینمورد عوض نمیشه !:|
لطف این چنینی خیلی بهتره :))

حفظ تعادل کلید همه درهاست :)
با تشکر...:)
پاسخ:
تمنا دارم :)
فکر کردم گویشتون اینطوریه.. نگفتم :)

+
خیلیم خوب.. من ک استقبال میکنم!:))
(دور از چشم پیمان)

بلهه..:)
تشکر از شما :)
چفدر موافقم باهاش..راست گفته..میکشیم لبخندمون


در جواب کامنت باران خانوم همینقدر عرض کنم که

لطف دارن خخخخ

اما با تشکر از شجاعتت تو بیان موضوع روزمرگی از نگاه دوستان و با توجه به نظراتشون نسبت به موضوع روزمرگی
باید خیلی کوتاه عرض کنم که
 لبخندم کافیه ؟ :)

خخخخخخخخخخخخ
پاسخ:
همینطوره واقعا..

پیمان جان.. دیگه اینقدر میدونم ک تو دید اکثر آدما روزمرگی ی کلمه زرد و ناامید کنندس.. فقط میخواستم ببینم ک ممکنه کسی نظری خلاف نظر معمول رو داشته باشه یا نه!
لبخندت هیچ وقت کافی نیست..
همیشه بخند :)
روزمرگی یعنی زندگی، زندگی ما، همین امروز، دیروز و فردا
که هرچی ام برنامه متنوع بریزی بازم ی روز ینواختِ... 
پاسخ:
روزمرگی یعنی روزهای ینواخت؟ :)
ایشالا روزهاتون پر از چاله چوله بشه ک از ینواختی در بیاد! D:
البته چاله چوله از نوع مثبت :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">