روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

شاعرانه

چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱ ق.ظ

ساحل .. دریا

ب ن :

Yalan başkası yalan… - Mohsen Yeghaneh


وضـع مـا در گردش دنیـا چه فرقی می‌کند

زندگی یا مرگ ، بعد از ما چه فرقی می‌کند


ماهیـانِ روی خـاکــ و ماهیـان روی آبــ ...

وقت مردن ، ساحل و دریا چه فرقی می‌کند


سهم ما از خـاک وقتی مستطیلی بیش نیست

جای ما اینجـاست یا آنجـا چه فرقی می‌کند


یـاد شیرین تــو بر من زندگی را تلـخ کرد

تلـخ و شیریـن جهــان اما چه فرقی می‌کند


هیچ کس هم صحبت تنهایی یک مرد نیست

خــانـه مـن با خیـابان‌هـا چه فرقی می‌کند


مثل سنگی زیر آب از خویش می‌پرسم مدام

مــاه پاییـن است یـا بالا چه فرقی می‌کند


فـرصت امـروز هم با وعده فـردا گذشت

                           بی وفـا.. امـروز با فـردا چه فرقی می‌کند                   فاضل نظری


 پ ن 1 :

امیدوارم این شعر آسون باشه .. :)

ممنون از دوستان عزیز "علی نیا" و "رها"  بابت پیشنهاداتشون :)

 

پ ن 2 :

اسم این دورهمی به خاطر پرهیز از کپی برداری عنوان.. به "شاعرانه" تغییر پیدا کرد! :))


تصویر شعر بالـا.. :)

شعر 2


  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۱/۱۸
  • ۱۱۷۵ نمایش
  • روزمرگی

یگانه

نظرات (۱۴)

زیبا بود
پاسخ:
ممنون :)
خیلی زیباست شعرش..
پاسخ:
موافقم باهاتون :)
خیلی زیباست
خواهش میکنم
پاسخ:
واقعا؟؟ :)) موافقم .. :)
تمنا دارم :-)
چقدررر خوشگل بود..
من فقط بیت دومشو شنیده بودم..
مرسی بابت شعر کامل ان شاالله جمعه میاییم برای امتحان :دی
چ کار خوبی دارین میکنین..
پاسخ:
اوهووم :)
بیت دومش معروفه گویا :)
خودمم 5شنبه دست به کار میشم :) تشریف بیارین.. فقط امتحان رو چطوری برگزار کنیم؟! :| :))
خواهش میکنم :)
چه شعر قشنگی بود ...
پاسخ:
بله :)
کلا شعرهای فاضل نظری دوست داشتنین..
ziba bood
پاسخ:
(: ..ziba didid
خیلی زیباست
ممنون

پاسخ:
بله ..
خواهش میکنم.. ممنون از شما :)
امتحان؟

خب کاری نداره من خودم بخوام امتحان بدم بدون اینکه ببینم همشو مینویسم
پاسخ:
بله.. اینم میشه :)
ما هم اطمینان داریم به اینکه از حفظ مینویسین ;) :)
مایوس کننده بود
پاسخ:
به نظرم بیشتر فانی بودن مطرح بود تا یأس..
ولی به هر حال دفعه بعد شعر با طراوت تر قرار میگیره.. :)
شعر قبلی و حفظ کردید؟ من که نه :(
پاسخ:
بله.. یعنی تقریبا از قبل حفظ بودم.. سخت بود یه کم..
اینو حفظ کنید :)
وضع ما در گردش دنیا چ فرقی می کند
زندگی یا مرگ بعد از ما چ فرقی میکند
ماهیان روی خاک و ماهیان روی اب
وقت مردن ساحل و دریا چ فرقی می کند
سهم ما از خاک وقتی مستطیلی بیش نیست
جای ما اینجاست یا انجا چ فرقی میکند
یاد شیرین تو بر من زندگی را تلخ کرد
تلخ یا شیرین جهان اما چ فرقی می کند
هیچکس همصحبت تنهایی یک مرد نیست
خانه ی من با خیابان ها چ فرقی می کند
مثل سنگی زیر اب از خویش میپرسم مدام
ماه پایین است یا بالا چ فرقی می کند
فرصت امروز هم با وعده ی فردا گذشت
بی وفا امروز با فردا چ فرقی میکند

"فاضل نظری"

یکی دوکلمه رو شک دارم درست نوشتم یا نه ولی نمیدونم
مخصوصا بیت چهارم مصرع دوم




پاسخ:
همش درست بود.. فقط تو همون بیت مورد اشارتون .. ب جای "و" نوشتین "یا"
19.75 :))
چه جالب!
محسن یگانه این آهنگو بازخوانی کرده!

اصل آهنگ رو   Candan Erçetin
خونده

Geri döndüren gördünmü geçmişi
Boşa soldurdun o nazlı gençliği
Bir avuç toprak için yor kendini
Dünyada ölümden başkası yalan
Yalan başkası yalan
Zaman kendine benzetmez herkesi
Hesapsız açar baharlar pembeyi
Açmadığın dalda sözün geçermi
Dünyada ölümden başkası yalan
Yalan başkası yalan
Sitem etme haberi yok dağların
Gözlerini ellerinle bağladın
Faydası yok geç kalınmış figanın
Dünyada ölümden başkası yalan
Yalan başkası yalan
پاسخ:
بله..درسته :)

ممنون بابت لینک و متن ترانه:)[گل]

معنی ترانه یالان(دروغ)..

گذشته ای را که پشت سر گذاشتی را دیدی

آن جوانی نازنین را بی دلیل از بین بردی

برای مشتی خاک خودت را خسته می کنی

در دنیا بجز مرگ همه چیز دروغ است

دروغ همه چیز دروغ

زمان هیچ کس را شبیه خودش نمی کند

بهار بی حساب شکوفه ها را می شکفد

آیا می توانی شاخه ای را که نشکفته شکوفا کنی

در دنیا بجز مرگ همه چیز دروغ است

دروغ همه چیز دروغ

شکوه نکن که کوهها خبر ندارند

چشمانت را با دستهایت بسته ای

فایده ای ندارد نهالی که دیر کاشته شده باشد

در دنیا بجز مرگ همه چیز دروغ است

دروغ همه چیز دروغ ...

19.75برادر بیسته :)
پاسخ:
بله بله .. :))
+ بی وفا امروز یا...
پاسخ:
فرصت امروز هم با وعده فردا گذشت...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی