روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

سپندارمذگان

چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ق.ظ
سپندارمذ

سپندارمذگان.. روز بزرگداشت زن و زمین مبارک :)


ب ن :

اسفند

مدیونین اگه فکر کنین که این کیک مناسبتی جز روز مهندس داره!! :)))



این ترانه زیبا از علی زندوکیلی.. تقدیم به شما :)


ب ن 2:

بالا رفتن بعضیا کمی دور از انتظار بود.. تعداد آرای بعضیا هم همینطور!

اما همین که بعضیا بالا نرفتن.. خوب شد!

و.. باز هم چربیدن پول بر ... !

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۲/۰۵
  • ۴۵۷ نمایش
  • روزمرگی

زندوکیلی

نظرات (۲۰)

  • نویسنده عشق
  • سلاممممم :) وبتون عالیه :) لطفا به وب منم سر بزنین :) اگه خوشتون اومد منو با اسم عشق و ادرس nofaz.blog.ir لینک کنین :) خیلی خوشحال میشم بتونم با شما تبادل لینک داشته باشم :) درخواستمو رد نکنین :(
    پاسخ:
    سلـام :)

    لینک شدین :)


    :) این جمله آخری به مثابه تیری بر قلب طرف هست که حتما تبادل لینکه اتفاق بیفته؟؟! :))
    سلام مهندس

    روز مهندس رو تبریک میگم بهت ;)

    پارسال هم همچین پستی داشتیا تو اون وبت اگه یادت باشه:)
    پاسخ:
    سلـــام رفیق :)

    ممنونم :)
    اون چشمکه چی میگه؟!:))) خودم ک اذعان دارم هنوز مهندس واقعی نیستم ک! :))

    بهله.. بزنم به تخته(اگه گیر آوردم D: ) خوب یادت مونده ها:)
    اقای مهندس
    روزتون مبارک
    پاسخ:
    خیلی ممنــون :-)
    البته بنده مهندس اسمی هستم!:)
    این چه حرفیه
    بعضیا تحصیلاتشو ندارن مهندس خطاب میشن
    سپندارمذگانتونم مبارک
    پاسخ:
    حرف حق! :)
    اونا که دیگه.. حرفی ندارم درموردش! :))

    ممنونم.. همچنین :-)
    خخخخ نه بابا اون چشمکه حامل معنی خاصی نبود! :))

    منم خوبم!:)
    پاسخ:
    خب خدا رو شکر که حامل نبوده!! :)))


    :)))حواس نمیذاری واسه آدم که!
    چطوری؟؟ :)
  • اَسی بولیده
  • آقا این سپندار مذگان یعنی چی؟؟؟؟؟؟
    تو عکس که نوشته: سپندار مزدگان!! این یکی یعنی چی؟؟؟ o_O
    پاسخ:
    عرضم به حضورتون که ..در ایران باستان هر روزِ ماه یه اسمی داشته واسه خودش.. مثلا روز 16هرماه رو میگفتن مهر.. یا روز پنجم هرماه رو میگفتن سپندارمذ(لقب زمینه به معنی گستراننده و... از طرفی چون زمین نماد باروری هستش این روز رو به عنوان روز زن یا مادر هم نامگذاری کردن)
    حالا تو هر ماه یکبار نام روز و ماه یکی میشده.. مثلا ماه هفتم سال اسمش "مهر" هستش.. روز شانزدهم هرماه هم که اسمش مهر هست.. پس تاریخ 7/16 در هرسال یه جشن برگزار میشده به اسم "مهرگان"
    پسوند "گان" هم به معنی جشنه..

    در مورد سپندارمذگان یا جشن سپندارمذ هم همینطور.. روز پنجم هرماه سپندارمذ یا اسفندارمذ هستش.. حالا ماه دوازدهم هم "اسفند"ـه . پس 5/12 میشه اسفندارمذگان(سپندارمذگان) !

    +در مورد وجه تسمیه ها چیزی نمیدونم (-_-)


    در مورد اونی هم که تو عکس نوشته.. سپندارمزدگان
    این روز رو مزدگیران یا مژده گیران هم میگن.. به این معنی که خانم ها از آقایون مژده (یا مزد) میگیرن.. یه جوری تو مایه های روز زن امروزی! :)
    بعضا هم میگن که این روز ولنتاین ایرانی هستش! :))

    همه این چیزایی رو که گفتم.. فقط نتیجه تحقیقات وبی هستش.. تو هیچ منبع موثقی نخوندم! ولی اگه دوست داشتین خودتون میتونین تحقیق کنید و ممنون میشم نتیجه تحقیقاتتون رو به ما هم بگین :))
  • نویسنده عشق
  • مشکرم :))))
    پاسخ:
    تمنا دارم :))
    سلام بر مهندس روزت مبارک
    و روز سپندارمذگان رو هم تبریک میگم به خودم و همه بانوان خخخ

    خوبین ؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلــام :)
    ممنون

    منم این روز رو به شما تبریک میگم :-)

    شکر .. شما حالتون خوبه ؟:)
  • نویسنده عشق
  • ایـنجـا ڪـافِـﮧ ے دنـج ِ رویـاهـاے ِ مـَטּ اَسـت

    جـایـﮯ ڪـﮧ روزمَـره گـﮯ هـایـَمـ را در آטּ،

    جـا مـﮯ گـذارمـ بـراے ِ بـازیـافـتَـטּ ِ آرامشـَمـ !
      
    لـُطفاً بـﮯ هـَیـاهـو وَ ڪیـنـﮧ وارد شَویـد ...
    سلوم :) ممنونم به وبم سر زدین :)))
    پاسخ:

    ز کینه دور بود سینه ای که من دارم

    غبـار نیسـت بر آیینه ای که من دارم

     

    ز چشم پر گهرم اختران عجب دارند

    که غافلند ز گنجینه ای که من دارم...

     

    تو اهل درد نه ای ورنه آتشی جانسوز

    زبانه میکشد از سینه ای که من دارم

    رهی


    سلــام :)

    خواهش میکنم.. همچنین :-))

    سلام
    روز مهندس و تبریک میگم :)

    روز بزرگداشت زن.. بعله :دی
    پاسخ:
    سلـام :)

    ممنون.. منم به همه مهندسا تبریک میگم این روز رو.. :-)

    خوش بحالتون >_<
    :)))
    واقعا برای خودم متاسفم! ولنتاین و فرهنگ غنی غرب رو ول کردید و چسبیدید به خالی بندی های ایران باستان؟؟؟!!! نچ نچ 

    مبارکه و روز مهندس هم ( از کامنت ها تقلب کردم!) بر شما مبارک :)
    پاسخ:
    :))) دیگه تنها کار ضد فرهنگ خودیه که.. از دستم بر میاد! :))
    منم به شما تبریک میگم این روز رو :)

    ممنونم دوست متقلبم! :))
    روز عشاق ایرانی بود که

    بر شما هم مبارک
    پاسخ:
    ممنون:)

    بر شما هم مبارک ..
    گویا امسال.. این روز واسه شما متفاوت تر از سالهای قبل هم هست ;) (^_^)
    شکر خدا :)
    قرار بود واسه ما در مورد رشتت و گرایش هاش توضیح بدیا چی شد پس؟!!
    پاسخ:
    شکر که خوبی :)

    چشم.. یادم نرفته.. اتفاقا خودمم دوست دارم به بهانه اون قولی  که دادم بیشتر در مورد گرایش هاش تحقیق کنم
    اما فرصت نشده.. ایشالا تا همین یکی دو هفته ای.. یه پست میذارم راجع بهش :)
    دیگــه؟؟ ;) :))
    سلام
    دوستان احتمالا تا شنبه نیستم
    کامنت های احتمالی زیباتون رو اون روز ج میدم

    ممنون از حضورتون
    شاد باشید :)
    به به چ کیکی
    البته چ کیک عاشقانه ای :دی
    خوش باشین ان شاالله هر جا ک هستین
    پاسخ:
    :)

    :))جالب اینکه ربطی به مناسبتش نداره!! :)

    ممنون.. شما هم همینطور :-)
  • فاطمه نظری
  • :)
    پاسخ:
    :))
    فکر نمی کنیم مطمءنیم :)
    ایا موضوع دیگه ای هم هست برای تبریک گفتن؟؟ 
    پاسخ:
    نه والاع.. مناسبتش روز مهندسه مثلا خخخخ
    خیــــر :))
    سلام.تبریک میگم پساپس,روز مهندس رو:)

    پاسخ:
    سلام :)

    خیلی ممنون :-)
    چربش پول ؟
    وات ؟؟؟o_O
    معنی لطفا :)
    مرسی 
    پاسخ:
    چشم.. :)

    چربیدن پول به فکر و اندیشه.. هنوز هم گویا زور پول به موارد دیگه میچربه! :|


    خواهش :)

    سلام

    دنبالت کردم اگه میشه شماهم دنبالم کنید

    پاسخ:
    سلـام

    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">