روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

رویا

پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۸:۰۳ ب.ظ
همه در خاطرم از شاهد رویائی خویش              بگذرد خاطــره با دلکشی رویائی...
شهریار

dreamy

رنگ رویا زده‌ام بر افق دیــده و دلـ             تا تماشــا کنم آن شاهد رویائی را...

+

کی وسط دعوا....؟

                     لهراسبی

هنوزم لهراسبی رو با آهنگ بیراهه میشناسمش!




پ ن:

قبلا یه ویدئو دیده بودم در رابطه با سرانه مصرف آب شرب و صنعتی و کشاورزی در ابران...

مقایسه مصرف آب در ایران و جهان..


طبق این آمار، 92درصد مصرف آب ایران مربوط به بخش کشاورزیه..

نمیدونم الان این نسبت ها تغییر کرده یا نه.. و حتی نمیدونم این نسبت هایی که تو ویدئو میگه درسته یا نه!

اما اون چیزی که عیانه اینه که سهم مصرف آب بخش کشاورزی ما از سایر بخش ها خیلی بیشتره! و جالب اینکه به خاطر عدم مدیریت صحیح، اکثر کشاورزامون از وضعیت کمبود آب ناراضی ان...

از طرفی.. یادمه یکی از مسئولان شرکت آب و فاضلاب میگفت 30درصد از آب تزریقی به شبکۀ آبرسانی(آب شرب) تو شبکه تلف میشه!!

سوالی که پیش میاد اینه که مشکل ما نبود آبه، یا عدم مصرف بهینۀ آب؟




+ طرح آشتی کردنم با کتاب! :) ماهی یه کتاب..

 این ماه.. « من پیش از تو» جوجو مویز..



+


+ فرانسه رو خیلی دوست دارم.. اما امیدوارم برزیل انگلیس برسن فینال!
  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۴/۱۴
  • ۵۸۰ نمایش
  • روزمرگی

لهراسبی

ویدئو

کتاب

نظرات (۸)

  • سایت روبیکا
  • سلام.خوب بود ممنون
    پاسخ:
    سلـام..

    ممنون :)

    اسمتون رو دیدم.. یاد این پستم افتادم..! :)

    خوش بحال اونی که تو باهاش آشتی کنی :) ♥
    پاسخ:
    :))) خوب بود.. مرسی :)

    خوش ب حال من... که باهاش آشتی میکنم.. :)
    پارسال این موقع ها سر این دو راهی بودم این کتاب رو بخونم یا نگه دارم برای بعد . خیلی اتفاقی فیلمش به دستم رسید . اون رو نگاه کردم که خیلی خوب بود . بعدتر ها هم شنیدم فیلمش بهتره از کتاب . اما لذتی که اول تو خوندن یک کتاب هست و بعد دیدن فیلم قطعا تنها تو فیلم دیدن نیست . پیشنهاد میکنم در هر حالت فیلمشم ببینین .
    این صرفا تجربه من از این کتاب در واقع فیلمش بود :)
    پاسخ:
    اتفاقا دوستان هم پیشنهاد دادن ک کتابش رو قبل از دیدن فیلمش بخونید..
    فیلمش رو هم حتما میبینم.. ممنون بابت پیشنهادتون...:)

    + کیفیت فوتوشاپ تصاویر  چطوره؟!:)
    با چه کتابی هم‌ رفتید به استقبال اشتی کردن:) من‌ از تو کتابخونه پیداش نکردم باید برم بپرسم ببینم کجا ممکنه گیرم‌ بیاد:)
    دیروز تلویزیون داشت در مورد کشاورزی حرف میزد گفتم باید الان هر کسی که به شیوه‌ی سنتی کشاورزی میکنه رو جریمه کنن تا مجبور بشه بره سمت ابیاری قطره‌ای،‌تو این‌ بی‌آبی و بی‌برقی اینجوری هدر دادن اب ظلمه بخدا.
    +ممنون:)
    پاسخ:
    600صفحه ست!:|:)  کتابخونه های بزرگتر ممکنه داشته باشن..
    جریمه کردن راه درستی نیست! آبیاری قطره ای هزینه های سرسام آوری داره.. بدون کمک کردن دولت نمیشه.. مگه کشاورز چقدر پول در میاره از فروش محصولش؟!
    ضمن اینکه آموزش شیوه های نوین کشاورزی یا معرفی محصولات متناسب با منابع آبیمون هم خیلی موثره..
    برای مثال.. کشاورزا معمولا واسه کاشت هر چیزی زمین رو شخم میزنن اونم با عمق مثلا بالای 20سانت.. در صورتبکه این نوع شخم زنی باعث نفوذ آب ب لایه های پائین تر میشه و عملا گیاهای با ریشه کوتاه تر از آبیاری بی نصیب میمونن! ضمن اینکه کلی آب هم جذب زمین میشه و هدر میره!!
    درست میگین و منظور منم‌ همینه که دولت بهشون کمک کنه تا ابیاری صنعتی و قطره‌ای راه بیوفته و کشاورزی اب کمتری مصرف کنه.
     شما فکر کن تو مناطق کم‌آبی مثل ما واقعا ابیاری سنتی جواب نمیده،زمین‌ها کاملا خشکن و فاصله‌ی بین‌شهرها به کویر لوت شباهت داره، شهر بوشهر هر دو روزی یکبار اب داره، برقمون رو هم نوبتی قطع میکنن(گوش شیطون کر الان دو روزه قطع نشده الحمدلله) تو این شرایط دولت‌های بی‌عرضه‌مون باید یه کاری بکنن تا اب نگهداری بشه، میدونید چقدر از بارون‌های ما توی سال به خلیج میریزه؟ نمیدونم چطوری میشه اب بارون رو نگه داشت،مثلا جایی بسازن که بشه توش اب رو جمع کرد،یا مسیرهایی که اب توشون جمع میشه همیشه رو به سمت منابعی برای نگهداری اب هدایت کنن،ولی نمیکنن و اب‌ها میریزن به دریا، بعد هم خب میگن پول نداریم اب‌شیرین‌کن بذاریم براتون و ما بدبختا تابستون گرما بدون اب و برق میمونیم، تو این شرایط باید از هرجا که اب زیاد مصرف میکنه بزنن تا بلکه اب شرب به مردم برسه.
    پاسخ:
    مشکل اینه که هیچ چیز و هیچکسی سر جای خودش نیست..
    نتیجشم همین میشه که رئیس فلان کشور میاد ایده میده واسه بهبود وضعیت آب و برقمون!

    قطعی برق که سراسریه فکر کنم.. اینجا هم هر یکی دو روز یه بار قطعی برق داریم.. ایضا هر چند روز یه بار هم قطعی آب..
    اما خب شرایط شما به مراتب سخت تره.. خدا صبر بده بهتون..
    دمای هوای ما همین الان ۴۰درجه است و تا ظهر به ۴۷،۸ درجه هم میرسه، و هواشناسی هم از اواسط این هفته نوید دمای بالای ۵۰ درجه رو بهمون داده.
    پاسخ:
    اینجا هم تجربه 41،2 درجه رو داشتیم امسال.. اما بالای 50 دیگه واقعا طاقت فرساست...:|
    این عکس فتوشاپ نیست به نظر من ، کیفیتشم بالا نیست :))
    اهنگ بیراهه ... یاد نوجوونیام میندازه.. یادش بخیر
    پاسخ:
    مهر تائید خورد پس!:)

    آهنگ تیتراژ سریال پیله های پرواز بود..
    رفتم ببینم واسه چه سالیه.. 83-84 بود... 13-14سال پیش......
    من ناظر کیفی تصاویرم مگه؟! ☺
    پس دوره کودکی بوده! 
    پاسخ:
    یه همچین چیزی تقریبا..!:)

    شایدم خردسالی حتی!
    :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">