روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

جوانی

شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۰۲ ب.ظ

خجل شدم ز جوانی که زندگانی نیست                                  به زندگانی من فرصت جوانی نیست

من از دو روزه هستی به جان شدم بیزار                               خدای شکر که این عمر جاودانی نیست

همه به گریه ابر سیه گشودم چشم                                      در این افق که فروغی ز شادمانی نیست

به غصه بلکه به تدریج انتحار کنم                                       دریغ و درد که این انتحار آنی نیست...

شهریار

آبی

پ ن : 

بعضی از کلمات هستن که تو اشعار یه شاعر خودنمایی میکنن و.. هر وقت که اون شاعر، این کلمه رو تو شعرش استفاده کنه یه اثر موندگار خلق میشه ..  مثل همین کلمه "جوانی" توی اشعار شهریار !

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۰/۰۵
  • ۵۵۳ نمایش
  • روزمرگی

نظرات (۱۲)

جوانی شمع ره کردم که جویم زندگانی را
نجستم زندگانی را و گم کردم جوانی را...
شهریار
یعنی اگه راه داشت شاعر می گفت بابا دهنمون را اسفالت نمودی جوانی..ولمون کن دیگه

اما خب با پینوشت بیشتر موافقم..کاملا درست فرمودین

این عکس رو مدتها پیش دیدم و سیوکردم..هروقت میبینمش غربت پرطراوتی واسم به همراه داره :)
پاسخ:
:)) همینجوریاست !

ممنون که موافقین :*

غربت پر طراوت .. حس جالبیه :)
  • اَسی بولیده
  • سلام

    میشه درباره عکس توضیح بدین؟؟

    پاسخ:
    سلـام

    خواهش میکنم.. این موجودات آبی رنگ تو سواحل ژاپن هستن که شباهنگام اینجوری میان تو ساحل و خودنمایی میکنن:)
  • هنوز یلدا
  • جوانی هم بهاری بود و بگذشت....

     

    البته خودمو نمیگما! کلی میگم! من که هنوز اول جوانیم:)

    پاسخ:
    خوشا به حال اونا که این بهارو تجربه کردن :)
    بهار جوانیِ بعضیا مثل پائیز گذشت ....


    البته که همینطوره.. بر منکرش صلوات :))
    الهی همیشه جوون و جوون دل بمونین.. :)
    جوانی....
    خیلی توی شعرای شهریار تکرار شده.
    دل خونی داشته از جوانی....
    پاسخ:
    بله .. 
    زیباترینش هم شاید مربوط به غزل های "گوهر فروش" و "حالا چرا" باشه
    فکر کنم همینطوره..:| :)
  • منوچهر منطق
  • دریغ و درد که این انتحار آنی نیست
    پاسخ:
    دریــغ . . .
    یعنی شعر رو که داشتم میخوندم گفتم قطعا این شعر از شهریار هستش درضمن با صدای بازیگر فیلمش خوندمش :)
    بعد دیدم که شهریاره :)
    ممنون بابت این شعر و عکس بسیار زیبا:)

    +
    وقت است که بگویم جوانی کجایی که یادت بخیر :)

    پاسخ:
    :)) با صدای آقای رستمی .. انصافا زیبا هم میخوندن غزلهای شهریار رو :)

    خواهش میکنم.. قابلی نداشت :*

    +
    یاد ایام جوانی جگرم خون میکرد
    خوب شد پیر شدم کم کم و نسیان آمد...
    شهریار

    من جلوهٔ شباب ندیدم به عمر خویش

    از دیگران حدیث جوانی شنیده‌ام

    اینم از رهی معیری .انگار هیشکی از جونیش راضی نیست !!!

    پاسخ:
    رهی خیلی دوست داشتنیه :)
    صحبت نوجوونی و جوونی و ... نیست.. "رضایت" گمشده اکثر آدماست..!

    کسی از داغ و درد من نپرسد تا نپرسی تو
    دلی بر حال زار من نبخشد تا نبخشایی...
    رهی معیری
  • قاب دل من
  • سلام خیلی خوشم اومد از شعر شهریار
    الان متاسفانه اکثر ماها  قدر این جوونیمونو نمیدونیم
    هععععععععععی
    پاسخ:
    سلـام :)
    :| :)
    از ته دل بود ها.. :/ :)
    سلام 
    عیدتون مبارک :)
    پاسخ:
    سلـام
    عید شما هم مبارک :-)
    کم فروغین اخوی
    به نظر کاروبارتون سکست این روزها خخ
    پاسخ:
    خواهش میکنم.. کم فروغی از خودتونه ! :)

    عه.. از اونجا هم معلومه ؟؟ :*

    هستم.. :)
    عکسش عالی بود..
    پاسخ:
    عکسش اینقدر قشنگه.. از نزدیک که باید محشر باشه.. :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">