روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

تکراری + 31 تیر 97

دوشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۳۶ ب.ظ

 

این دنیای کوچک و هفت میلیارد آدم!
یعنی تو باور می کنی؟  شمرده ای؟  کی شمرده است؟  جز سیاستمدارها ...
دیده ای کسی آدم بشمرد؟ 
باور نکن ، نارنجی!
باور نکن ، سبز آبی کبود من!
باور کن .. همه ی دنیا فقط تویی و برخی دوستان 
                                                                                          بقیه هم تکراری اند....

 

عباس معروفی                                        

Labkhand

ناز اون، بلای اون، حسرت دل، عذاب عالم      هــر چی باید همه تک تک بکشن، ما کشیدیم که... 

 

                                                                                                                               هـایده

+ چقدر قشنگه این ترانه‌ش..

روحش شاد....

28 تیر 97

 

-------

 

+ 31تیر 97...

بیست و ششمین سال هم گذشت...
این دهه مثل یه شوخی داره میگذره.. یه شوخیه بدون خنده..
اصلا فرق بین 21 سالگی و 26 سالگی رو متوجه نشدم!
شایدم کل عمر آدمی همینطوره....
 
برای خودم آرامشی توام با درونی نامشوش آرزو دارم....! و البته جیبی پر پول! :)
+ این آهنگ زیبا از ایندیلا هم تقدیم به خودم! :)
 
 
 
+ شما هم ،به بهونۀ این پست هم که شده،یه آرزویی مختص خودتون داشته باشین....:)
  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۵/۰۱
  • ۱۱۳۵ نمایش
  • روزمرگی

Indila

me

هایده

نظرات (۲۶)

خدایا خدایا خدایا تو این دنیای بزرگی پوسیدیم که 
میخواستیم میخواستیم میخواستیم مثل این روزو نبینیم که دیدیدم که
ناز اون بلای اون حسرت دل عذاب عالم 
هر چی باید همه تک تک بکشن ما کشیدیم که
هر چی باید همه کمتر بکشن ما کشیدیم که
زندگی میگن برای زنده هاست اما خدایا 
بس که ما دنبال زندگی دویدیم بریدیم که
زندگی میگن برای زنده هاست اما خدایا 
بس که ما دنبال زندگی دویدیم بریدیم که
وای بر ما وای بر ما 
خبر از لحظه ی پرواز نداشتیم
تا میخواستیم لب معشوقُ ببوسیم پریدیم که
زندگی قصه ی تلخیست که از آغازش 
بس که آزرده شدم چشم به پایان دارم
چشمی به هم زدیم و دنیا گذشت 
دنبال هم امروز و فردا گذشت
چشمی بهم زدیم و دنیا گذشت
دنبال هم امروز و فردا گذشت
دل میگه باز فردا رو از نو بساز
ای دل غافل دیگه از ما گذشت 
ای دل غافل دیگه از ما گذشت 
زندگی میگن برای زنده هاست اما خدایا 
بس که ما دنبال زندگی دویدیم بریدیم که
خدایا خدایا خدایا تو این دنیای بزرگی پوسیدیم که 
میخواستیم میخواستیم میخواستیم مثل این روزو نبینیم که دیدیدم که
ناز اون بلای اون حسرت دل عذاب عالم 
هر چی باید همه تک تک بکشن ما کشیدیم که
هر چی باید همه تک تک بکشن ما کشیدیم که

کلا هایده اهنگ‌های قشنگی داره، من بچه بودم چون برادر و خواهرم زیاد سی‌دی‌هاش رو گوش میکردن بدم می‌اومد ازش(تکراری شده بود) ولی الان دوسش دارم:)
پاسخ:
:))
منم یه زمانی آلرژی پیدا کرده بودم نسبت ب آهنگای قدیمی!:)

  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • اهم اهم
    یا آلله
    پاسخ:
    :)) الله یارتون..
    بچه برو صدای اون آلات لهو و لعب رو قطع کن.. مهمون داریم!


    + خوش اومدین..:)

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

     

    هم میهن ارجمند! درود فراوان!

     با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

    "وب بر شاخسار سخن "

    هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

    خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

     

    آدرس ها:

     

    http://payam-ghanoun.ir/

    http://payam-chanoun.blogfa.com/

     

    [گل]

     

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    پاسخ:
    :)
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • بهتون پیشنهاد میکنم چه از رائفی پور خوشتون میاد چه نمیاد

    سخنرانی اش درباره موسیقی رو گوش کنید
    حرف های جالبی میزنه اونجا
    که من به خاطرش گیتار زدنو کنار گذاشتم
    پاسخ:
    زیاد بدم نمیاد ازش..

    اون سخنرانی رو گوش کردم اتفاقا..
    امیدوارم ایشون در عمل هم ب گفته های خودشون پایبند باشن..

    شما چرا قرآن رو چرا با صوت و لحن میخونید؟
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • ماده ی قرآن فرق میکنه
    مثل یک غذایی که موادش با غذای دیگری فرق میکنه
    بعد نیت اش هم تفاوت داره

    و الا بعضی هیئت ها بلا نسبت شباهت به هارد راک و هوی متال دارند
    ولی این کجا و آن کجا


    پاسخ:
    من الان میتونم این توجیه شما رو قبول نکنم؟ :)
    هر نوع غذایی واسه پخته شدن به شعله نیاز داره.. و تا جایی ک میدونم شعله انواع زیادی نداره..
    ما الان درون دینی داریم بحث میکنیم یا برون دینی؟

    هارد راک مدل خاصی از موسیقیه؟؟


    یه سوال..
    چرا به جای پرداختن به معارف عمیق دینمون، به این مسائل بپردازیم که هیچ مبنا و منطق قابل دفاعی نداره و فقط آدما رو از اطراف دین فراری میده؟
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • بستگی داره کسی که قراره باهاش بحث کنم 
    طرفداره دینه یا نه 
    اون موقع روش بحث یا عقل محض میشه 
    یا عقل به اضافه وحی
    پاسخ:
    آخه شما پیش فرضتون رو گذاشتین بر اساس بحث درون دینی.. در صورتی که شروع بحث برون دینی باشه، بهتره...

    اینکه ماده قرآن فرق داره.. نه با عقل محض قابل پذیرشه.. نه عقل بعلاوه وحی...

    چیزی که انسان رو از یاد خدا غافل و دور کنه، مشکل داره.. حالا اون چیز میتونه یه نگاه خطا باشه یا موسیقی و حتی دروغ و ....
    لذا ب نظر میرسه موسیقی به خودیه خود نباید مشکلی نداشته باشه.. بستگی داره شنوندش کی باشه...
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • اصل این نیست که انسان را از یاد خدا دور کند یا نکند
    چون با این توجیه که موسیقی حرام است چون انسان را از یاد خدا غافل میکند پس اگر موسیقی حرامی (مثل غنا یا مخصوص مجلس رقص) گوش کنیم مشکلی ندارد
     
    اصل سنت و قرآنه که گفته غنا حرام است

    و الا مثل این است که یکی مدعی بشه من وقتی میرقصم همزمان هم به یاد خدا هم هستم
    دور نکرده
    پس حرام نیست
    پس بستگی به رقص اش دارد

    این حرف شما بوی نسبی گرایی فلسفی دکتر سروش را میدهد که در آخر هم به پلورالیسم ختم میشه

    در جزئیات فقهی فقط باید گفت چشم؟ چرا؟ تبعیت بی چون و چرا نیست

    چرا که قبلش با عقل کلی فهم وجود خدا ضرورت نبوت و ضرورت شریعت اثبات شده.
    پاسخ:
    جسارتا این مثالهای شما مصداق سفسطه ست! :)
    ما نمیخوایم خودمونو گول بزنیم و بگیم ک ب یاد خداییم.. در صورتی ک نیستیم!

    ضمنا هیچکدوم از آیات قرآن به طور مستقیم به یکسره رد بودن موسیقی و حتی صدای زنان اشاره ای نکرده...

    یا خدا! سروش کیه؟!:)

    شطرنج هم تا قبل انقلاب حرام الی الابد بود! چرا این حکم فقهی مردود شد؟!
    پس اون حکم فقهی که دلیل و سند متقنی نداره، نیازی ب تبعیت بی چون و چرا نداره!
    دیگه دارین تند تند پست میذارین
    تشخیص عکسا هم سخت شدن :))
    واقعیه و به احتمال زیاد غروب یونانه :)
    پاسخ:
    دارم قدرت تشخیصتونو تست میکنم!:)
    حالا چرا یونان؟! از کجا معلوم؟؟
    از دانشجویی ک چندین ماهه غرق( غرقااا ) در مقالاته تست قدرت تشخیص نگیرین.. همون وضعیتیه که اسی جدیدا پست گذاشته درموردش :))
     نمیدونم مطمئن نیستم. اما اون بنایی ک اون دور دوراست سقفش مثلثیه به اصطلاح سنتوریه! اون مشخصه معماری یونانه. حالا باز میگم به احتمال، قطعی نیست چون تو عکس خیلی دوره.
    پاسخ:
    :))
    اوه! به معماری اون بنای دوردست توجه نکرده بودم! حقا ک اسمتون برازنده ست!!:))
    البته شبیه بعضی از یادواره های ما هم هست!
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • سلام صبح به خیر
    در کتاب های منطق نوعی از مغلطه و سفسطه هست که خیلی هم شهرت داره به نام:
    داری مغلطه میکنی
    شما بدون جواب درست و درمانی
    و حتی خواندن دقیق آن چیزی که من گفتم عقب نشینی کردید
    اشکالی ندارد هدف من اقناع کردن است

    در مورد آیات قرآن درباره حرمت غنا(از سایت اسلام کوئست):
    دلائل اصلی حرمت موسیقی (یا حلیت برخی اقسام آن) آیات قرآن و روایات پیامبر اکرم(ص) و ائمه (ع) است. از میان آیات قرآن می توان به آیه های 72 سوره ی فرقان، 30 سوره ی حج، 3 سوره ی مؤمنون و 6 سوره ی لقمان اشاره کرد که ائمه(ع) در تفسیر آنها فرموده اند مراد از واژه های "قول زور" ، "لهو" و "لغو"در این آیات، غنا است.

    و اما در مورد شطرنج
    شما طوری صحبت میکنید که انگار تمام احکام فقهی را مراجع عظام همین طوری هر طور خواستند میگویند
    مثلا قبل انقلاب این طور عشقشان کشید الآن هم این طور عشقشان کشیده
    خیر این طور نیست همه روی مبنا و اصول است
    یحتمل شاید شما این طوری با من صحبت میکنید فکر میکنید علما هم این طوری نسبت به مردم فکر میکنند
    تحقیق بفرمایید و این طوری بدون آگاهی یک چیزی رو نسبت ندید

    در مورد شطرنج خدمتتان عرض کنم
    اولا که هنوز خیلی مجتهدین هستند که حرام میدوننش
    بحث آلت قمار بودن به کنار که اگر آلت قمار باشه به کل همه حرام میدوننش
    اما الان که دیگه آلت قمار نیست چرا باید یک عده ای اون رو حرام بدانند؟

    من خودم شطرنج باز تیر بودم که همیشه در زنگ های ورزش جز شطرنج بازی کردن کاری نمیکردم تا آن که یک کتاب به دستم رسید و کنارش گذاشتم در حالی که مرجع من آن را حرام نمیدانست

    این طور نیست که شطرنج به خاطر فقط آلت قمار بودن حرام باشه حکم بسیاری از فقها الآن به خاطر حرمت ذاتی شطرنجه!

    یعنی شطرنج خودش ذاتش مشکل داره، احادیث متعددی رو من خوندم که:

    رسول اکرم (ص) : در ضمن حدیث مناهی فرمودند : شما را از بازی با نرد و شطرنج و ورق و نواختن در طبل و عود و طنبور و استفاده بردن از تار و سه تار همچنین خرید و فروش آنها نهی میکنم. ترجمه من لا یحضره الفقیه جلد 5صفحه 309

    امام صادق (ع) : فروختن شطرنج حرام است و پولی هم که از فروختنش بدست می آید حرام است و داشتن و نگاه داشتن شطرنج کفر است و شطرنج بازی کردن شرک است و سلام کردن بر کسی که شطرنج بازی می کند گناه کبیره هلاک کننده است و کسی که شطرنج بازی می کند و دست در میان آن می برد چنان است که دست در میان گوشت خوک برده باشد.و کسی که شطرنج بازی می کند نمازش قبول نیست تا اینکه دست خود را بشوید و کسی که به شطرنج نگاه می کند مانند این است که به عورت مادر خود نگاه می کند و کسی که نگاه می کند به کسانی که در حال بازی شطرنج هستند و به آنها سلام می کند در آن حال گناهش با کسی که شطرنج بازی می کند یکسان است . و کسی که بنشیند به قصد بازی کردن شطرنج جای خود را در جهنم آماده کرده است و این زندگانی باعث حسرت او در قیامت است ( به سبب اینکه چرا معصیت ها را انجام داده است ) و از همنشینی قمار باز بپرهیز زیرا از جمله مجالسی است که اهلش مورد غضب الهی شده اند و هر ساعت منتظر غضبند ( بلا ) و چون نازل شود تو را و ایشان را فرا خواهد گرفت. وسائل الشیعه کتاب تجارت جلد 12 صفحه 241 حدیث 4

    می بینید که برخی احادیث با خود شطرنج مشکل داره نه فقط با این که آلت قماره
    حالا این که چرا حکم فقیهان متععد و مختلف میشه به خاطر چند تا چیزه:
    مثلا یکی اش همینه که سر قبول داشتن و نداشتن راویان در علم رجال یک حدیث را معتبر میشمارند و بر اساسش حکم میدهند یکی را معتبر نمیدانند و حکم نمیدهند

    البته من که شطرنج را کنار گذاشتم به خاطر مسائل عقلانی بود
    به خاطر آن خوی رو کم کنی و غروری که فرد موقع شطرنج بازی کردن پیدا میکند
    به خاطر آن بازیکن قهرمان شطرنجی که وقتی میبازد حریفش را با صندلی از طبقه سوم به پایین پرت میکند
    یا به خاطر آن یکی بازیکن روسی که زمان بازی شطرنج و باختنش 7 کیلو کم میکند

    امیدوارم توجیه شده باشید

    این یک بحث صمیمانه بوده اگر توهینی از طرف من به شما شده عذر میخوام
    پاسخ:

    سلـام

    وقت شما هم بخیر..

    ممنون بابت جواب پر و پیمونتون و اینکه وقت گذاشتین..:)

    منم علی رغم میلم مجبورم جواب طولانی بدم...



    نمیدونم دقیقا از چی عقب نشینی کردم! :)

    بر خلاف شما، هدف من قانع کردن نیست.. ایجاد نگرشی تازه نسبت به موضوعات و پاسخ های تکراریه!

     


    در مورد آیاتی که آوردین، تو جواب کامنت بعدی تون چند خطی مینویسم...

     


    اما در مورد احادیثی که در مورد شطرنج آوردین، خودتون هم جوابتونو در آخر دادین.. علم رجال!


    وقتی شخصی همچون امام خمینی(ره) این احادیث در مورد شطرنج رو کنار گذاشته و حکم به مجاز بودن اون بازی داده، این یعنی ممکنه علم رجال این احادیث مشکل داشته باشه..(البته اگه نگین ایشون در تشخیص سند احادیث اشتباه کرده!:) )


    خودتون میگین ممکنه برخی از مراجع، بعضی از راویان احادیث رو قبول داشته باشن و مراجع دیگه ممکنه همون راویان رو قبول نداشته باشن...

    پس این موضوع میشه سلیقه ای! (شما بخونید : مراجع با تحقیق در کتب مختلف به این نتیجۀ متفاوت میرسن..)

    خب چه تضمینی میدین که 50سال دیگه، شخصی چون امام خمینی نیاد و نگه که موسیقی هم مشکلی نداره؟؟

    مخصوصا که آیاتی رو که شما نوشتین به صورت مستقیم به موضوع غنا و حرمت موسیقی اشاره ای نکرده! که تو جواب کامنت بعدی میارمش..



    امیدوارم همگی توجیه بشیم....

    + خواهش میکنم.. توهینی نکردین.. بزرگوارین.. :)

  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • سلام
    جواب حرفتان را خواندید که فرستادم؟
    پاسخ:

    آیاتی رو که در مورد حرمت موسیقی و غنا آوردین، 4 مورد بود که دوستانی که این بحث رو میخونن میتونن تو سایت زیر اون آیات رو بخونن..

    قرآن کریم آنلاین..

    در مورد کلماتی که تو این آیات تعبیر به غنا شده(زور، لهو و لغو)، علامه طباطبائی تو المیزان موارد زیر رو آوردن..


    فرقان 72..

    کلمه زور : (به گفته صاحب مجمع البیان طبرسی) این کلمه به وجهى شامل دروغ و هر لهو باطلى از قبیل : غنا و دریدگى و ناسزا نیز مى شود.

     

    حج 30..

    نام بردن این دو تا (اجتناب از اوثان و اجتناب از سخن باطل) از میان همه محرمات ، و حرمات خدا در سیاق آیات حج جز براى این نبوده که در عمل حج این دو تا مورد ابتلاى آن روز بوده ، و مشرکین درباره تقرب به بتها و قربانى کردن براى آنها و به نام آنها اصرار مى ورزیدند.

     

    مومنون 3..

    کار لغو آن کارى است که فایده نداشته باشد، و بر حسب اختلاف امورى که فایده، عاید آنها مى شود مختلف مى‌گردد. چه بسا فعلى که نسبت به امرى لغو، و نسبت به امرى دیگر مفید باشد.
    پس کارهاى لغو درنظر دین ، آن اعمال مباح و حلالى است که صاحبش در آخرت و یا در دنیا از آن سودى نبرد و سر انجام آن ، منتهى به سود آخرت نگردد مانند خوردن و آشامیدن به انگیزه شهوت در غذا که لغو است ، چون غرض از خوردن و نوشیدن گرفتن نیرو براى اطاعت و عبادت خدا است.

     

    لقمان 6..

    کلمه «لهو» به معناى هر چیزى است که آدمى را از مهمش باز بدارد، و لهو الحدیث آن سخنى است که آدمى را از حق منصرف نموده و به خود مشغول سازد، مانند حکایات خرافى ، و داستانهایى که آدمى را به فساد و فجور مى کشاند، و یا از قبیل سرگرمى به شعر و موسیقى و مزمار و سایر آلات لهو که همه اینها مصادیق لهو الحدیث هستند.

    (لیضل عن سبیل الله بغیر علم ) - مقتضاى سیاق این است که مراد از (سبیل الله ) قرآن کریم ، و معارف حق و صحیح ، از اعتقادات ، و دستور العملها، و به خصوص داستانهاى انبیاء، و امم گذشته بوده باشد، چون لهو الحدیث و خرافات ساخته و پرداخته فکر انسانهاست که است دست به دست گشته ، در درجه اول معارض با این داستانهاى حق و صحیح است ، و در درجه دوم بنیان سایر معارف حق و صحیح را در انظار مردم سست نموده ، و سپس منهدم مى سازد.

     


    همونطور که میبینید، از نظر علامه این کلمات معانی متفاوتی داره..

    ممکنه شما در مورد اینکه زور و لهو و لغو یعنی غنا و موسیقی، احادیث فراوانی رو بیارین..

    اما همونطور که موضوعاتی مثل شطرنج امروزه مورد اختلاف نظر علماست، هیچ بعید نیست که فردا روزی، موسیقی هم به همون سرنوشت بازی شطرنج دچار شه!

     


    ++

    دوست من، یه زمانی منم (نه به اندازه شما، اما) خیلی پیگیر این موضوع بودم و خط ها و نخ هایی که تو سخنرانی های امثال آقای رائفی پور داده میشد رو پیگیری میکردم..

    اما به این نتیجه رسیدم که این نظرات در مورد موسیقی بیشتر شبیه تفسیر به رأیه نه رأی قطعی!

    الانم فکر میکنم بحث بیشتر در این مورد بی فایده باشه، چون نه من از نظرم پا پس میکشم و نه شما از نظر خودتون یا اساتیدتون عقب نشینی میکنید..


    چون مثل من جوونید و پر انرژی و جویای حقیقیت.. پیشنهاد میکنم روی موضوعاتِ جدی تر کار کنید تا چهرۀ دیگه ای از قرآن و سیره معصومین رو نمایان کنید...

    مثل تحقیق درباره آیاتی از قرآن و فرازهایی از نهج البلاغه(مثل خطبه اول و نود ویکم) در مورد آغاز خلقت..

    یا آیاتی در مورد پایان جهان ..

    یا ویژگی های اسلام در مورد ارتباط بین انسانهای با فرهنگ های متفاوت..

    یا در مورد اقتصاد در اسلام و .....

    خدا رو شکر دوستان دیگه به مسائل فقهی به حد کافی پرداختن و میپردازن.. اما این مسائل که نیاز به فسفر بیشتری داره، عملا مسکوت مونده و رها شده...

    خواهشا به اینگونه مسائل بپردازین و نیروی جوانی تون رو صرف این موضوعات کنید که نیاز بیشتری داریم بهش...

     


    این چه آهنگی بود!
    قشنگه ولی خیلی دلگیره:(
    پاسخ:
    سلام ساز مخالف!:)

    گاهی آهنگای دلگیرم گوش کن...
    اینجوری قدر هست ها رو.. بودن ها رو.. داشتن ها رو بیشتر میدونی..!:)
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • سلام
    شما از معدود افرادی هستید که من دیدم روی تحقیق حرف میزنند
    یا اقلا خوب میتوانند مغلطه بکنند و مخاطب را گیج کنند
    در هر صورت آن چیزی که معلوم است

    این است که شما به خوبی حقیقت را میدانید ولی منکرش هستید
    و بیشتر جهت کم نیاوردن دلایلی می آورید.

    شما اسمش را بگذار که علما سلیقه ای عمل میکنند
    ولی خودتان خوب میدانید که معنای اجتهاد چیست و چرا حکم علما مختلف میشود

    شما خودتان خوب میدانید که در آیات ملاک فقط معنای لفظی کلمات نیست
    و روایاتی که پشت آیات می آید را نا دیده گرفته اید

    از راه تمثیل سعی میکنید شطرنج را بچسبانید به موسیقی و تشبیه غیر اصولی ای بکنید
    ولی موضوع و محمول این کجا و آن جا

    خودتان خوب میدانید که غنا سبب زنا میشود
    و میفهمید که منظور من از صحبت های رائفی که امید آن را داشتم در شما تاثیر بگذارد وضعیت موسیقی دانان بزرگ بوده که همگی در سنین پایین مرده اند و خیلی هایشان ناشنوا شده اند و اکثر قریب به اتفاق شان مشکلات متعدد جنسی داشته اند

    حوزه علمیه به اندازه کافی مشغول و منحصر در فقه هست که من نخواهم فقط در فقه وقت بگذارم
    متشکرم بابت سخنان دلسوزانه تان

    این بحث به جایی نخواهد رسید چون شما نیز از پر رویان عالمید که مثل من هرگز کم نخواهند آورد
    البته فرقش این است که شما مغلطه کار حرفه ای هستید
    تکه ای را حذف میکنید تکه ای را نمی بینید
    با الفاظ بازی میکنید
    جای اجتهاد از سلیقه استفاده میکنید و خیلی کارهای دیگر
    پاسخ:
    سلام
    پسر خوب من چرا باید مغلطه و سفسطه کنم؟!
    در صورتیکه شما مهمون ناخونده بودین و شروع به بحث کردین...

    خواهشا یا به اسم طرفداری از دین اسلام با یکی بحث نکن، یا اینکه آیات 125نحل و 46عنکبوت رو بعنوان معیارت قرار بده..
    و بی ادبی نکن!

    اصن تو خوبی!
    در کوی نیکنامان ما را گذر ندادند
    گر تو نمیپسندی، تغییر ده قضا را...
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • من هر چی بالا پایین کردم نظرمو
    بی ادبی توش ندیدم

    اگر کلمه پر رو فحشه
    من عذر میخوام
    دیگه به کار نمیبرمش

    بحث تمام شد
    این نظر آخر من 10 درصد استدلال داشت 90 درصد مغلطه
    مغلطه تشویق مغلطه عصبانی کردن مغلطه بستن راه استدلال
    مغلطه بازی با احساسات و...

    در فضای جدل این اتفاق افتاده
    خواهش میکنم از دست من ناراحت نباشید
    پاسخ:
    نمیدونم.. شایدم نیست..

    ممنون ک بحث رو تموم میکنید..
    هر دومون گفتنیا رو گفتیم.. اگه خواستیم میتونیم بعدها حرفای طرف مقابلو پیگیری کنیم، و یا میتونیم خیلی راحت نپذیریمش و از کنارش بگذریم...

    خواهش میکنم.. امیددارم شما هم از من ناراحت نشده باشین..

    بازم اینورا بیاین.. البته اگه ب گذاشتن موسیقی خرده نمیگیرین...:)
    شاد باشید و سلامت..:)
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • خب من انتظار چنین برخورد خوبی رو نداشتم
    من فقط با خودم فکر میکردم شما حافظ قرآنی محقق دینی ای چیزی باشید
    یا حداقل یک آدمی که حوصله زیادی برای جواب دادن داره

    من فقط اولش یک دفعه بحث درون دینی برون دینی کردید جا خوردم
    من اقناعی خطابی نظر دادم شما یهو جدلش کردید 

    خلاصه ولش 
    شاد باشید
    پاسخ:
    :)
    حافظ و عامل بودن درونی پاک میخواد ک امثال من ازش خالی ایم...!

    چه اصراری دارید طرفتونو قانع کنید خب؟!:)
    شما حرفتونو بزنید.. اگه منطقی و از ته دل باشه.. دیر یا زود اثر خودشو میذاره..
    این موضوعات مصداق آیه فمن یعمل... هستش..

    ممنون..:)
    هایده دست رو دلمون گذاشته که... اره فک کنم الان دیگه روحش شاده. همین الان داشتم به دوستم می گفتم مگه این که آدم بعد مرگ یه "آخیش" بگه! 
    پاسخ:
    دقیقا که.... :)
    انشاا... شاد باشه..

    اگه فقط بدی ها رو نبینیم.. تو این دنیا هم میشه آخیش گفت..
    حداقل آخیش های لحظه ای... :)
    اره درسته حداقل لحظه ایش هست
    ولی من واقعا توی ذوقم خورده. آنقدر همه ی شادی ها برام کوتاه مدت بوده و بعدش یه ناراحتی خیلی بزرگ رخ داده. اغراق نمی کنم ها!! یه مدته طولانیه این جوری شده یعنی این آخرا با نگرانی خوشحالم، که بعدش قراره چی بشه!  آیا دارم خل میشم ؟! :) ببخشید بعد از مدت ها کامنت گذاشتم، پر از انرژی منفی! 
    پاسخ:
    زندگی همیشه همینطور بوده.. ناراحتی ها و شادی ها فاصله شون خیلی کمه...
    ایشالا ناراحتی هاتون کمرنگ تر شن و خوشی هاتون پر نور تر...

    خواهش میکنم.. حضورتون انرژی مثبت میده، نه منفی.:)
    خیلی ممنون :) 
    پاسخ:
    تمنا..:)
    تولدتون مبارک:)

    واقعا خیلی زود داره میگذره خیلی!
    پاسخ:
    ممنون.. :)


    خیلی!
    یه کمم بی هدف..


    + و.. آرزوی مختص خودتون؟ :)
    آرزو میکنم که  بزرگ شم..حتی شده در نظر خودم!



    پاسخ:
    ایشالا که بزرگ میشین... :)

    + البته از نظر سن تقویمی دیگه.. از نظر سن عقلی که همین الانم بزرگین ماشالا.. :)
    ممنونم
    :))


    کلا منظورم  این بود از لحاظ خود باوری و این سری حرقا بزرگ شم:))
    پاسخ:
    فکر کردم از نظر قدی گفتین! :))


    بله متوجه شدم.. :-)
    ایشالا...
    مبارکه ! خوش و سلامت باشین همیشه :)
    من فعلا تنها ارزویی ک دارم اینه که امیدوارم انگیزه و امیدم تحت هیچ شرایطی برای اهدافم از دست ندم، اون حس جنگیدن و تلاش هیچ وقت کم نشه، چون که بدترین چیز ناامیدیه.
    البته بهتره این ارزو رو برای همه مردم کنم.
    پاسخ:
    ممنون... :) همچنین..

    چ عالی... خیلی خوبه تلاش کردن واسه رسیدن به هدف...
    انشاا... همیشه با امید زندگی کنید..:-)
    جمله انشاالله همیشه تو زندگی امیدوار باشید خیلی بهتر از اینه که همیشه با امید زندگی کنید! :))
    پاسخ:
    با توجه به اینکه کمی خسته بودم و هستم.. فرق بین دو جمله بالا رو در نمیابم!!
    لذا ندیده و نشنیده اشتباه احتمالیمو میپذیرم! :)

    ب ن :
    تازه متوجه سوتیم شدم!!:)
    حالا امید کیه؟؟:))
    متن زیبایی بود از عباس جان معروفی
    پاسخ:
    موافقم..:)

    خوش برگشتین.. :)
    عه تولدتون بوده؟! ۲۶ سال تموم شد؟ پیر شدیدها :D
    با تاخیر زیاد تولدتون خیلی مبارک، ان‌شاءالله ۲۷ سالگیه پر خیر و برکتی داشته باشید:)
    دعایی که همیشه برای خودم میکنم رو برای شما هم میکنم: الهی هیچ وقت خدا با ارزوهات امتحانت نکنه :)

    پاسخ:
    بله.. بله.. خیر خودتونید! <_<
    خیلیی ممنون و مچکر..:)
    زنده باشین.. آمین.. همچنین شما رو....:)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">