روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

...الهــــی.. گـاهـــی نگـاهــی

روزهـــ...ـا

همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه‌اش فرداست...

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

علاقه مندی هام

شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۸ ب.ظ

تا حالا شده بشینید و متمرکز به این فکر کنید که..

به چه کارهایی علاقه دارید؟


در مورد خودم..

خیلی از کارا هستن که.. تا به ذهنم میرسن ،مشعوف و خوشحال، تصمیم میگیرم دنبالشون کنم.

اما مدتی بعد از تب و تابش میفتم.. این مدت ممکنه چند روز بعد باشه، یا حتی چند دقیقه بعد اون تصمیم!!

در طول دوران دانشگاه و بعدش.. تا همین حالا، خیلی از کارها رو شروع کردم و نیمه تموم رهاشون کردم...

از یه جایی به بعد.. موقع شروع یه کار جدید، حس بدی به آدم دست میده که نکنه اینو هم مث قبلیا نصفه و نیمه رهاش کنم!

به قول حمید صفت.. خیلی بده واسه مرد که بگن حرف زد و عمل نکرد!


داشتم فکر میکردم شاید دلیلش اینه که نمیدونم چه چیزایی رو دوست دارم. البته نه اینکه ندونم..

خیلی از چیزا رو دوست دارم، اما برنامه ای واسشون ندارم.. و وقتی که یادم میفتن، تصمیم به پیگیری شون میگیرم.. اما بعد مدتی به خاطر کارای دیگه‌م نمیتونم بهشون برسم و نیمه کاره رها میشن...


گفتم بهتره یه لیستی از علاقه مندیام تهیه کنم.. ببینم کلا چه چیزایی رو دوست دارم.. بعدش تا حد امکان واسه همشون برنامه ریزی کنم..

و اونایی رو که نمیتونم یا نمیشه بهشون برسم، روشون یه خط پر رنگ بکشم و  مثل خیلی از اتفاقا واسه همیشه فراموششون کنم...!

Wish


+

پیشنهاد میکنم شما هم همچین یادداشتی رو واسه خودتون داشته باشین.. اصلا واسه همین، این یادداشت رو پستش کردم! 

این کار میتونه از سر در گمی و انجام کارایی که ناتمامشون میذاریم، خلاصمون کنه!

----

...One Summer

+ علاقه مندیام..

1. تدریس.. تدریس هر چیزی.. ترجیحا ریاضی و شیمی!



2. زبان انگلیسی .. به منظور ارتقای شرایط کاری و ارتباط با آدما تو جاهای دیگه‌ی دنیا...

(در حد صحبت با یه انگلیسیِ ساکن لندن و فهمیدن تیکه هایی که ممکنه بهم بندازه!:) )



3. کیهان شناسی.. در حد رصد آسمون و ستاره ها با تلسکوپ شخصی!

(یکی از معدود آرزوهای شخصیم، سفر به فضاست.. حداقل در حد دیدن کره زمین از ایستگاه فضایی!) 

همشم واسه فهمیدن راز تاریکی و جهان و راز خلقت تا حد توان.... گاهی آدم با دیدن یه تصویر یا منظره چیزایی رو میفهمه که ممکنه با خوندن صدها مجلد کتاب هم نشه درکش کرد.


4. موسیقی.. در حد نواختن گیتار و بعدش پیانو.. و حتی ویولن!

(حداقل سلطان قلبها رو بتونم با گیتار بنوازم!:) )



5. شعر .. در حد فهمیدن وزن و عروض و  فهمِ حس و حال شاعرا..

(اشعار قدیمی و آهنگین رو بیشتر میپسندم..)



6. خط قلمی و خودکاری.. بیشتر قلمی

( در حدی که روم بشه اثر خودم رو قاب کنم و بزنم رو دیوار خونه!)



7. نقاشی رنگ و روغن.. در حدی ک ذهنیاتم رو ب تصویر بکشم...!

(جالب اینکه همه نقاشی های دوران مدرسه‌م رو آبجیام میکشیدن!!)



8. سفر به جاهایی ک دوسشون دارم! کل شهرهای ایران.. حوزه اسکاندیناوی.. هند.. ژاپن.. فرانسه.. امریکا و ... و عربستان(برای یکبار)

(ترجیحا مسافرت با کشتی و اقیانوس نوردی!)



9. استعداد یابی تحصیلیِ بچه های با وضعیت مالی نه چندان خوب...

البته باهاشون شرط میکنم که وقتی بزرگ شدن، اونا هم یه کاری مشابه همین کارو انجام بدن!



10. و.. برآورده شدن سه چهار تا آرزوم! ک البته در مورد دیگرانه.

Goal

یادم اومد .. تکمیل ترش میکنم!


11. کتاب خوندن..

موضوع : فلسفه، فیزیک جدید، سری کتاب های اشخاص، رمان با موضوعات مختلف


12. تاریخ.. تاریخ ایران ، تاریخچه بشر..


13. مطالعه موضوعات رازآلود.. مثل ایجاد عالم، UFOها، تمدن های گمشده، مثلث برمودا و ...

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۶/۱۸
  • ۶۷۲ نمایش
  • روزمرگی

me

امیرعباس‌گلاب

حمیدصفت

نظرات (۵)

من یه سری چیزها هست که دوست دارم انجامشون بدم ولی وقت نمیشه یه سری هم شرایطش رو ندارم.
ولی به خودم قول دادم تا قبل مرگم حداقل ۹۰% علایقم رو یکبار امتحان کنم:)(البته اگه اجل اجازه بده)
+ منم زبان انگلیسی رو دوست دارم انجام بدم ها ولی زبان انگلیسی به من علاقه نداره چون یاد نمی گیرم:|
گیتار و پیانو هم خیلی دوست دارم و از اونهاست که میخوام در آینده انجامش بدم:)
یاعلی
پاسخ:
بهتره اونایی رو که وقت و شرایطش رو ندارید، بذارید کنار تا ابد!

امتحان علائق خوبه ب شرطی که به نتیجه برسه..
انشاءا... پایدار باشین و سلامت..:)

+ شما بهش علاقه ندارید که یادش نمیگیرید دیگه!! :) روش یادگیریتون رو عوض کنید.. حتما جواب میده و موفق میشین

ایشالا... گیتارو یاد گرفتین ب ما هم یاد بدین! :))


یا علی‌ع با بچه هاش...
به شدت دنبال اینم ببینم در چه موردی علاقه و استعداد دارم...
چیزی پیدا نکردم تا الان!از همون کار های نصف و نیمه که رها شدن

سخته که علاقه داشته باشی به کار و حرفه ای  ولی استعدادش تواناییش رو نه
پاسخ:
موضوعی بگردین دنبال علاقتون.. کتاب خوندن.. ورزش.. موسیقی.. حتی صنعت.. پرورش گل و گیاه.. کشاورزی و ...
حتما پیداش میکنید!

علاقه بزرگترین استعدادیه ک یه آدم میتونه داشته باشه...
علاقه تون به حرفه ای اگه زیاد باشه، راه رسیدن بهش رو هم بالاخره پیدا میکنید.. حتی اگه بارها و بارها موفق نشید..
سلام میثم جان
خیلی لیست منظم و منظبطی داشتی .. امیدوارم به علاقه مندیهات جامه عمل بپوشونی .. من هم خیلی علاقه مند به تدریس شدم .. و از این کار لذت زایدالوصفی می برم.
همه چیز با عشق میسر می شه .. به نظرم عشق در سطر سطر این لیست مهندسی شده باید تکرار بشه.
پاسخ:
علیک سلـام

مرسی ..:) تدریس حس خیلی خوبی ب آدم میده..

موافقم.. ایشالا عشق تو پیگیری علاقه مندی های شما هم جاری و ساری باشه... :-)
  • منوچهر منطق
  • اهم... اهم... اهههههههم... ای بابا صاف نمیشه ای صدا!!!
    خوب شد... خوب شد...
    یه سری کتاب هست که دوست دارم بخونم... که دارم میخونم... با کمک فیدیبو و طاقچه...
    خودم یه خونه بسازم... برا زندگی خودم...
    با یه جیپ با دوستان بریم گردش... ترجیحا شمال در اولویته!!!) خیلی خط قرمز رو دوس داشتم(
    حداقل یه ساز و آواز یاد بگیرم و یه کنسرت دانشجویی برگزار کنم... (از ماه بعد میرم سه تار یاد بگیرم... (
    در آینده شرکتایی تاسیس کنم و وقتی تا یه جایی رسیدن رهاشون کنم و برم جاهای دیگه رو بزرگ کنم...
    خطاطی یاد بگیرم...
    با یه پروژکتور تو سقف فیلم ببینم😉...
    طراحی چهره یاد بگیرم... که بتونم چهره یه کسی رو بکشم براش...
    برنامه نویسی یاد بگیرم...
    به کاپوچینو هم خیلی علاقه دارم... به همین زودیا یاد میگیرم که با کف شیر طرح بسازم...
    به اصلاح مو خیلی علاقه دارم... دارم سعی میکنم بتونم خودم موهامو اون طور که میخوام اصلاح کنم...

    پاسخ:
    سلااام رفیق قدیمی..:)
    کم پیدا.. ک چ عرض شود.. نا پیدائین!؟

    به بهه.. چ ایده ها و علاقه مندی هایی:)
    ایشالا همشون محقق بشن..
    ب عبارتی محقق کنیدشون...
    چ کتابایی؟
    چ شرکتایی؟
    چ سازی؟

    ی سوال.. ک البته  میتونید ج ندین..
    شما در حال حاضر دانشجوئید؟ :)
  • منوچهر منطق
  • سلام...
    متاسفانه یکم سرم شلوغ شده بود و یکم هم تنبلی میکردیم!!!!
    تشکر... همچنین...
    کتابهای)) راهنمای تفکر نقادانه((، دنیای صوفی، در باب حکمت زندگی، 1984،کلیدر، وقتی نیچه گریست، و کتابهای دیگه رو دوس دارم بخونم... کیمیاگر یادم رفت... الان هم دارم صد سال تنهایی رو میخونم!
    به خیلی از بازار ها علاقه دارم... شرکت تکنولوژی در رابطه با برنامه نویسی... دوس دارم یه شرکت طراحی و تولید لباس هم تاسیس کنم...
    ساز)) سه تار((...
    بله... دانشجو هستم... شیراز...
    پاسخ:
    چ کتابای خوبی.. خوش سلیقه ایا.. :)

    طراحی لباسو موافقم.. خیلی خوبه!


    چه عالی.. درسخونی پس..:)
    ایشالا موفق باشی تو همه مراحل تحصیلی و زندگیت.. :)

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">